Skip to main content

من در کامنتر قبلی ام دو

من در کامنتر قبلی ام دو
Anonymous

من در کامنتر قبلی ام دو انتقاد کوچولو از نوشته جناب رازی کرده بودم ولی نمیدانم چرا عوض جناب رازی، داد و فریاد بازماندگان مرحوم مهران بهاری بلند شده است! شخصن تخصصی در حوزه های علوم انسانی ندارم و به همین جهت نیز فقط بعنوان یک خواننده از نوشته های منطقی و مستدل دوستان باسوادی مثل جناب ائلیار استفاده میکنم. من نیز مثل جناب ائلیار طرفدار سیستم فدرال برای ایران هستم و به همین جهت تا آنجا که میتوانم نوشته های مربوط به قومیت و فدرالیسم و غیره را به دقت میخوانم. چیزی که طی چند سال گذشته

. چیزی که طی چند سال گذشته دستگیرم شده این است: همانگونه که جن از بسم الله میترسد، نژادپرستان ایرانی و نژادپرستان ترک از اصغرزاده میترسند، چونکه سواد و دانش رویارویی با او را ندارند. نمونه اش عکس العمل این جماعت در همین صفحه. به عوض آنکه نوشته جناب ائلیار را بررسی کنند، دارند اصغرزاده را تهدید میکنند! طفلکها نمیدانند که اگر تهدید و تخریب کارساز میبود مرحوم بهاری که فرار نمیکرد دیگر! او و دم و دستگاهش که استاد تهدید و تخریب بودند!
به نظر من جناب ائلیار این مسئله را به خوبی یادآوری نموده اند که «رگه های غیر دمکراتیک» در حرکت آذربایجانیها و در دیگر جنبشها باید نقد و افشا شوند. «رگه های غیر دمکراتیک» حرکت آذربایجان همین نژادپرستان تهدیدگر هستند که از قضا تعدادشان به یک دوجین هم نمیرسد ولی با سوء استفاده از مدیای اجتماعی سعی میکنند تمام حرکت را به گند نژادپرستی، بوزقوردپرستی، تورکپرستی، ترکیه پرستی، توران پرستی و اراجیف دیگر آلوده سازند. امید است روشنفکران متعهدی مثل جناب ائلیار ایده اولوژی متعفن این جماعت را بیشتر نقد بکنند و اجازه ندهند تا جوانان معصوم آذربایجان در چنگ یک مشت نژادپرست بی دانش گرفتار آیند.