Skip to main content

ائلیارعزیز تلاش میکنم فردا پس

ائلیارعزیز تلاش میکنم فردا پس
Anonymous

ائلیارعزیز تلاش میکنم فردا پس فردا در مورد خواست شما یعنی "چرا در ایران راه حل جدایی ملیتها عملی ست، و به سود همگان است؟ بفرستم.
تبریزی گرامی، سه نکته را روشن کنم 1 - من در کامنت اشاره کردم که سوسیالیست هستم. من یکی از دو آتشه ترین سوسیالیستهای آذربایجان جنوبی هستم و با ناسیونالیسم و پانترکیسم میانه خوبی ندارم اما ناسیونالیسم آذربایجانی را به نیروهای دمکراتیک فارس و ایرانی که وجود ندارد ترجیج میدهم. چرا که ناسیونالیسم آذربایجانی در خدمت رفع ستم ملی مبارزه میکند اما نیروهای دمکرات ایرانی اگر هم باشد که نیست بر علیه ملل تحت ستم میباشد.

2- شما نگران مرزهای ملل تحت ستم نباشید . مرزهای آذربایجان، کردستان، ایران یا فارسستان، ال احواز یا عربستان، بلوچستان و ترکمن صحرا مشخص هستند. هر بچه محصلی میتواند چند شهر و استان ترک، کرد، بلوچ و ترکمن و عرب را بگوید و در روی نقشه ایران محل سکونت آنها را نشان دهد. اگر افراطیون ملتها ی تحت ستم هم ادعای ارضی و زیاده خواهی داشته باشند مسئله خودشان است این اختلافات ممکن است به شیوه سیاسی حل شود یا کارشان به جنگ بکشد. حل مسئله ارضی کرد و تورک به احزاب و دولت ملت بالا دست فارس ربطی ندارد. اگر اختلاف ارضی با ایران داشتند شما حق دخالت دارید.
3 - دقیقا همانطور است هر ملتی حق دارد سرنوشت خودش را تعیین کند. هر ملتی حق دارد دولت مستقل، کشور مستقل و حاکمیت مستقل داشته باشد. در ایران حداقل شش - هفت ملت وجود دارد و ایران باید به شش و هفت کشور جدید و تازه تقسیم شود. قرار نیست تمام ترکها یا کردها از شهرهای فارس نشین یا اروپا به کشور خود باز گردند. شما حتما تعریف ملت را میدانید. ارمنیها و آسوری ها ملت نیستند. آنها بیشتر بطور پراکنده در ارومیه و چند روستای ارومیه و سلماس زندگی میکنند. اگر جمعیت آنها زیاد میشد و سرزمین مشخصی داشتند چه بهتر میشد آنها هم از آذربایجان جدا میشدند.