Skip to main content

تبریزی عزیز، به سوالات شما

تبریزی عزیز، به سوالات شما
Anonymous

تبریزی عزیز، به سوالات شما در چند بخش جواب میدهم.
1- در جنبش ملی و رهایی بخش آذربایجان جریانات و گرایشات فکری مختلف هستند که برای کسب حق تعیین سرنوشت مبارزه میکند. این نیروها با هدف کسب استقلال ملی و رهایی ملی در جبهه ای واحد در مقابل جبهه اشغالگران ایرانی و مدافعان تمامیت ارضی ایران مبارزه میکنند. سوسیالیستهای استقلال طلب و فدرالیست در جبهه ای واحد با ناسیونالیستهای استقلال طلب و فدرالیست قرار دارند و با دشمن واحد یعنی با دولت سرمایه داری، اشغالگر و فاشیست جمهوری اسلامی ایران مبارزه میکنند. سوسیالیستها و ناسیونالیستهای ملل تحت ستم علیرغم هر اختلافی مجبورند در برابر دشمن مشترک متحد شده و اتحاد عمل داشته باشند.
ما در مبارزه باید دوستان و متحدین زیادی در آذربایجان، در میان ملل تحت ستم کرد، عرب، بلوچ، ترکمن، لر و بختیاری و مازندرانی در میان ملت فارس، کشورهای مختلف پیدا کنیم

. ما ضمن شدیدترین انتقادات به ناسیونالیستهای آذربایجان آنها را به همکاری و اتحاد عمل فرا میخوانیم تا در جبهه ای مشترک مبارزه کرده و ستم ملی را محو و نابود کنیم و آذربایجان مستعمره فعلی را به کشوری مستقل، مدرن و پیشرفته تبدیل کنیم. در ذهن شما اتحاد عمل دو نیروی مخالف غیر ممکن است اما ما به دموکراسی باور داریم و نیروی مخالف را تحمل میکنیم. امیدوارم ناسیونالیستهای آذربایجان هم سوسیالیستها را در مبارزه مشترک تا استحصال استقلال ملی آذربایجان تحمل کنند.
2 - شما دوست دارید چنین نشان دهید که در ایران ملل مختلف وجود ندارند، در ایران تنها "ملت ایران" وجود دارد و یا همه انسان هستیم و این انسانها در همه شهرها پراکنده شده اند و از اینرو جغرافیای ملی در ایران معنا ندارد. تبریزی گرامی شما با انکار موجودیت ملتها صورت مسئله را پاک و نفی میکنید تا دنبال حل مسئله نروید و بی خیال باشید. دوست عزیز درست است که ترکها و کردها و بلوچها و عربها بدلایل جنگ یا مشکلات اقتصادی از سرزمینهای خود به دیگر مناطق ایران و حتی اروپا پناه برده اند ولی علیرغم این تبریز، ارومیه، اردبیل، زنجان، خوی،سلماس، میاندوآب، مراغه، بیجار، قروه، ماکو، آستارا و کرج شهر های فارس، بلوچ و عرب، روس، انگلیسی و غیره نیستند وهمچنان شهرهای ترکها هستد. همانطوریکه سنندج، کرمانشاه، مریوان، دیواندره، کامیاران، مهاباد، بوکان، سقز، بانه و سردشت شهرهای کردها و کردستان هستند و جزیی از شهرهای ترک، فارس و عرب و غیره نیستند و الی آخر. بهتر است شما خودتان را فریب نداده و یا خود را به کوچه علی چپ نزنید. وجود ملیتها و جغرافیای آنها در ایران و مبارزه ملی آنها یک واقعیت عینی است که تنها ناسیونالیستها، شوونیستها و فاشیستهای فارس به بهانه ها و تئوریهای مختلف موجودیت و هویت ملتها در ایران را نفی وانکار میکنند. از نوشته های شما چنین بر می آید که شما در این جبهه قرار دارید.
3 - شما پرسیدید سود جدایی و استقلال برای کارگران و زحمتکشان چیست؟ شما با بهانه، تئوری و سلاح سرخ "اتحاد پرولتاریای جهانی" و "انترناسیونالیسم" به جنگ با ملل تحت ستم وارد میدان شده اید. شما موجودیت ملل و سرزمینهای جغرافیایی آذربایجان، کردستان و غیره را نفی و انکار میکنید. شما چون اعتقادی به موجودیت ملتها ندارید در نتیجه اعتقادی به ستم ملی و اعمال ستم از سوی ملت بالا دست فارس به ملل غیر فارس را هم ندارید. این نقطه اشتراک شما با فاشیستهای فارس و جمهوری اسلامی ایران است. یک کمونیست با ستم طبقاتی،ستم ملی، ستم جنسی و ستم مذهبی مبارزه میکند.
جدایی و استقلال ملل تحت ستم از ایران مزایای زیادی دارد. مثلا- ستم ملی محو و نابود میشود. حق ملل در تعیین سرنوشت خویش بعنوان یک حق دمکراتیک متحقق میشود. کینه و نفرت مردمان و کارگران فارس و ترک و کرد تمام شده و دوستی و اتحاد جای نفرت ملی را میگیرد و یک قدم به انترناسیونالیسم مورد بحث شما نزدیک میشوند. آذربایجان از استعمار ایران خلاص میشود. منابع زمینی و زیر زمینی آذربایجان توسط ملاها و بورژوازی فارس چپاول و غارت نمی شود و آذربایجانیها کشوری مدرن، صعنتی و