Skip to main content

آخرین گزارشها از نبرد در

آخرین گزارشها از نبرد در
Anonymous

آخرین گزارشها از نبرد در کوبانی، بزرگترین شهر کرد نشین شمال سوریه، حکایت از آن دارد که جهادگرایان “دولت اسلامی” حدود یک سوم این شهر از جمله ساختمان نیروهای امنیتی کردها را در کنترل خود در آورده و یکی از فرماندهان و تعدادی از همراهان او را نیز به قتل رسانده اند.

ترکیه در حالی که نیروها و تانکهای خود را در مرز این کشور با سوریه به حالت آماده باش درآورده ولی همچنان از وارد شدن به این جنگ خودداری می کند.

همزمان، مولود چاوشوگلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در این باره گفت: “واقع بینانه نیست که از ترکیه انتظار داشت به تنهایی عملیات نظامی زمینی انجام دهد. مذاکرات ما با متحدانمان درباره تمام پیشنهادات ما در جریان است. وقتی یک تصمیم جمعی در این باره گرفته شد، ترکیه هم برای ایفای نقش خود دریغ نخواهد کرد.”

ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه از جمله پیشنهادات ترکیه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو است ولی این سازمان مذاکره در این باره را رد کرده است.

ایالات متحده آمریکا هم از عدم پیوستن ترکیه به نیروهای ائتلاف در جنگ علیه “دولت اسلامی” ابراز نگرانی کرده ولی تاکید کرده امیدوار است جنگ علیه این گروه در دراز مدت موفقیت آمیز باشد.

با این حال پنتاگن اذعان کرده که حملات هوایی به تنهایی برای نجات کوبانی کافی نیست و باید با استفاده از نیروهای