Skip to main content

دوران «چماق سازیها»ست. از دین

دوران «چماق سازیها»ست. از دین
آ. ائلیار

تایماز گرامی،
دوران «چماق سازیها»ست. از دین چماق میسازند-از ملت چماق میسازند- و از وطن و امنیت و... هر کس میخواهد همه چیز را «ملک پدری» خویش بداند و خود «نماینده ی تام و تمام» باشد. پیش خود. و حاضر نیست هیچ «حق و آزادی» به دیگری بدهد. دوران «پس روی تفکر» است. و به «چهارمیخ» کشیدن آزادگان و انسان دوستان. نخست در «سخن» و بعد اگر « صاحب قدرت»شدند در عمل و زندان و تیرباران و فراز دارها. به نام دین اش را از 57 و اکنون با داعش شاهد هستیم ، به نام وطن و کشور را نیز زمان شاه تجربه کردیم. و اکنون برخیها «خیز» برداشته اند که به نام «ملت» دیگر اندیش را نابود کنند. اکنون که قدرت ندارند میکوشند این کار را در عرصه ی قلم انجام دهند. اینان با غصب و به مالکیت خویش درآوردن واژه ی «ملت» حتی «انسان دوستی» را «خیانت» میدانند ! و شخص را خائن خطاب میکنند.

و افسون میخورند که چرا قدرت ندارند این «انسان دوستان خائن» را تیرباران کنند و حکومت فاشیستی
خود را به نام ملت برپاکنند. این است که گفته ام :بین ناسیونالیسم و فاشیسم تنها یک وجب فاصله هست. با یک حرکت زبان از ملت چماق فاشیستی میسازنذ همانطور که داعش و خمینی از دین ساختند و استالین و هیتلر از ایده لوژی. این «چماق سازی» از فضولات این دوره است که در برابر آزاد اندیشی و انسان دوستی ایستاده است.و پایه اش «استبداد و دیکتاتوری» و کشتار است. *** تایماز گرامی،این کوبانی که «خواستار یک سوریه دموکراتیک و متکثر است که هویت‌شان را به رسمیت بشناسد» و آنرا هم در کمون کوبانی پیاده کرده کجایش «تروریسم» است؟ اینکه همه کارها را «شوراهای مردمی» انجام میدهند و همه از آزادی و استقلال برخوردارهستند «تروریسم» است؟ یا اینکه «انک شما به یک قلمزن انسان دوست» که با سوء استفاده از «کلمه» ملت او را خائن مینامید تروریسم ست؟شما قدرت داشتید او را مثل خلخالی تیرباران نمی کردید؟ این تروریسم است یا «غمخواری باستمدیدگان»؟ ملت و وطن برای آسایش انسان و انسانهاست. ملت و وطنی که جای «کشتار و زندان دیگر اندیش» باشد چه ارزشی دارد؟ دید منجمد و بسته ی خود را بگشایید. با این نگاه به جهان حق و حقوقی کسب نمی شود . تنها هیولا هایی مانند هیتلر ها و داعشها از بطری تاریخ بیرون میایند. آیا دوست دارید راه اینها را بروید؟ *** اما ایران گلوبال: سایت ایران گلوبال یک سایت دموکراتیک است همه ی نظریات موجود در ایران و جهان تا حد ممکن در آن منعکس میشود. مثل سایت های یک بعدی و مختنق آذربایجانی نیست. اینجا همه میتوانند «اندیشه» های خود را بیان کنند. و کسی مثل شما «اندیشه ی خود را که فکر میکند انسان دوستی خیانت به ملت» است میگوید و پاسخ طرف خود را نیز میگیرد. کوبانی را که در آن «پیرمردان و پیر زنان، جوانان از گل پاکتر، از حقوق انسانی خود دفاع میکنند» مرکز تروریسم مینامید . فکر نمی کنید «مرکز ترور در اندیشه ی شماست»؟ که یک قلمزن را بخاطر «غمخواری» ترور قلمی میکنید؟ و بدون دلیل و مدرک ، با توسل، به «مالکیت شخصی» در آوردن کلمه ی «ملت» و «خود را نماینده ی پیش خودی قلمداد کردن» ، اتهام «خیانت به ملت» مطرح میکنید ؟
در کدام انتخابات ملت شما را نماینده ی خود کرده است؟ که از سوی آن سخن میگویید؟ «کوبانی مرکز ترور»،فکر شما نیست فکر «دولت ترکیه» است که توسط داعش دارد آن را نابود میکند. «ترکیه پرستی شما» ، شما را در کنار «داعش» قرار داده است. از اینکه در «صف تروریسم جهانی» قرار گرفته اید آگاهید یا نه؟ ترور قلمی هم از این موضع شما سرچشمه میگیرد.شما با مغز خود نمی اندیسید، با مغز «دولت ترکیه» فکر میکنید. استقلال تفکر ندارید و ذهناً وابسته هستید. بار ها در مورد «استقلال تفکر و سیاست» در مقالات سخن گفته ام انگار شما هنوز روی مشکل خود نیاندیسیده اید پیشنهاد میکنم در آرشیو من آنها را مطالعه کنید. برای ذهنتان مفید است. اگر توانایی دارید وارد بحث مقولاتش شوید که ضرورت دارد.*** شما هنوز درک نکرده اید که «مبارزه برای زندگی بهتر باز نشستگی ندارد». و پیر و جوان نمی شناسد. از «کمونیستهای باز نشسته سخن گفته بودید»، کمونیست برای راحتی و رفاه و آزادی ستمکشان زندگی میکند و مبارزه اش در این راه باز نشسته نمی شود. مبارزه برای زندگی بهتر «کار اداری و حقوق بگیری» نیست که باز نشستگی داشته باشد. تشخیص این مورد هم برایتان سخت است که باید توضیح داد؟