Skip to main content

تهرانی گرامی، از شما و دوستان

تهرانی گرامی، از شما و دوستان
آ. ائلیار

تهرانی گرامی، از شما و دوستان آذربایجانی و کرد خواهش میکنم نسبت به هم اتهام و مسایل اختلاف انگیز مطرح نکنید. چون حالا وقت این صحبت ها نیست. زمانش برسد صحبت خواهند شد. اکنون نیاز داریم مسایل دوستی و برادری مطرح شود. ما با کردها همسایه هستیم و در برخی جاها هم با هم زندگی میکنیم. و این روابط و نزدیگی خواهد ماند. بهتر است اختلاف آفرینی نکنیم. الان اعلامیه از تبریز منتشر کرده ایم که 209 نفر از فعالان اجتماعی از کوبانی حمایت کرده اند. ما آذربایجانیها مردمان صلح جو و مسالمت پیشه هستیم. و همه را دوست داریم. از نظر من بهتر است به مشکلات خودمان برسیم. دوست ما یلماز نویسنده ی مقاله را به خاطر انسان دوستی خائن نامیده است. اصولا این کامنت نباید درج میشد -بخاطر اتهام-ولی درج کردیم که رویش صحبت بشود.از نظر من همانطور که نوشته ام در بین دوستان آذربایجانی «جو دموکراتیک» باید به واقعیت تبدیل شود.

مثل خود این سایت. هر کس آزاد است هر چه دلش میخواهد محترمانه مطرح کند. بعد میتوان اندیشه را نقد کرد. نباید کسی بگوید ملت آذربایجان و غیره آنطور است که خود میگویم دیگران «خائن و نمی دانم چه وچه» هستند. کاری که جناب یلماز کرده است. خوب این کارها درست نیست. آذربایجان زادگاه همه ی ماست-تاریخ ماست-فرهنگ ماست- خیلی دوستش داریم- و میخواهیم در آن با برابر حقوقی -بدون تبعیض- در دموکراسی- و رفاه زندگی کنیم. حالا خودمان هم نباشیم فرزندانمان خوب و آزاد زندگی کنند-در صلح و دوستی با همه. این راه و آرزوی ماست. بهتر است در پی آنها باشیم. خودمان را خائن و غیره خطاب نکنیم. کمی دموکراتیک باشیم.
به همسایه هم اتهام نزنیم. من نمی توانم به خودم اجازه بدهم که بگویم آقای قنبری شما نباید غم دیگری را بخورید. من همچو حقی ندارم به دیگری تعیین تکلیف کنم که اگر غم خواری کردید خائن هستید. این « بین خود اختناق آفرینی» ست. چه کسی بمن حق داده که به دیگری تعیین تکلیف کنم؟ بگویم چه کند یا نکند. این طرف برود یا آن طرف. این جور بیاندیشد یا نیاندیشد. خوب این کارها بعید است. ما در این سایت همه مختلف و متضاد میاندیشیم. ولی کسی به من نمیگوید چه فکر کنم یا نکنم. خوب این اصول اولیه ی دیالوگ است. با نویسنده ی مقاله هم همین رفتار لازم است پیشه شود نه اتهام و خیانت و غیره...ساغ اولون واراولون