Skip to main content

جناب Anonymous،

جناب Anonymous،
آ. ائلیار

جناب Anonymous،
- شما فحاشی میکنید،زور میگویید، و خرخره میجوید؛ تهدید به ترور میکنید. شما مثل داعش عمل میکنید. در صحبت و دیالوگ را بسته اید. ما هم آپی های شما را داریم. کار و رفتار شما از همه جا قابل تعقیب قضایی ست. شما تنها حق گفتن محترمانه ی نظر خود را دارید نه چیز دیگر. ما می توانیم آپی را ببندیم،کامنت را منتشر نکنیم و شما را تحت تعقیب قضایی قرار بدهیم. اینها خلافهایی ست که شما مرتکب شده اید.

- شما به قول خودت جوان 24 ساله -آذربایجانی- تجزیه طلب- طبق اعتراف خودت خرخره جونده. بازازمن میخواهید چکار کنید؟ شما مثل داعش کار خودتان را انجام میدهید، میخواهید، باز چکار کنید؟ آدم وقتی می پرسد چکار کنم که دست به کاری نزند، مرتکب جرم نشود.من به شمای مجرم چه میتوانم بگویم.

36 سال است درایران-آذربایجان و دیگر جاها- جوانان مسالمت آمیز،مدنی،دموکراتیک، خشونت گریز،برابری حقوقی را مطرح میکنند

با مهربانی و فداکاری، و شکیبایی، و با ا ستقامت، در کارهای اجتماعی، از جمله، خلق فرهنگ، ادبیات،موسیقی، یاری به زلزله زدگان، کودکان خیابانی، محیط زیست، و غیره به جان میکوشند.

- اما کسی خرخره نمی جود، تهدید به ترور نمیکند، فحاشی نمیکند، زور نمی گوید،عقیده خود را به دیگری تحمیل نمی کند، میداند هر نظری داشته باشد تنها یک رأی دارد، نه بیشتر. و بیشتر از آنهم بخود حق نمیدهد. شما همه اینها را می بینید ولی به جای رفتن به راه جوانان آذربایجان ، میایید راه داعش و خرخره بریدن را انتخاب میکنید. آن وقت ، می پرسید ناسیونالیسم افراطی یعنی چه؛ یعنی همین کاری که شما و امثال شما میکنید. دیگری را که خلاف نظر شما صحبت میکند خائن می نامید، به او فحاشی میکنید و تهدید جانی انجام میدهید. خود را نماینده ی یک ملت مینامید، دستور مرگ و زندگی صادر میکنید.

می پرسید چکار کنید، منهم می پرسم چرا خودتان فکر نمیکنید که چکار مدنی و انسانی می توانید انجام دهید؟ چرا از آنچه در جامعه آذربایجان انجام میگیرد، در جهان متمدن انجام میگیرد ، نتیجه و تجربه نمی گیرید؟ مگر شما صغیر و بچه هستید که از دیگری بپرید چکار کنید؛ بچه ها خودشان فکر میکنند، خودشان به مشکل راه حل می یابند و با بزرگترها هم مشورت میکنند؛ حالا شما آدم 24 ساله -یا 84 ساله- می پرسید دیگری به شما راه نشان دهد؟ شما تنها میتوانید نظر دیگری را بپرید، بدرتان خورد استفاده میکنید، نخورد میاندازید بدور.

هیچکس نمی تواند به من و شما بگوید چکار کنیم. خودتان همه چیز را می بینید و با عقل خود انتخاب میکنید. کار داعش را می بینید که هزاران آدم را کشت. کار خمینی، شاه، پول پوت، هیتلر و دیگران را هم در تاریخ دیده اید؛ و بی نتیجه بودن، ضد انسانی بودن، محکوم بشریت بودن را هم دیده اید. خودتان انتخاب کنید و مسئولیت آن را هم به عهده دارید.

دوست دارید به شما فحاشی کنند؟ بخاطر بیان محترمانه نظر در زندان باشید؟ یا تهدید جانی کنند؟ خوب روشن است که نه؛ پس چرا آنچه بخود نمی پسندی به دیگری روا میداری؟ فکر میکنی با دیکتاتوری، آدمکشی دنیا درست میشود؟ خوب میدانید که نمی شود؛ ولی چرا این راه را انتخاب میکنید؟

من بخودم اجازه نمی دهم به کسی بگویم چکار کند. اما نظر خود را با دیگران تقسیم میکنم همانطور که آنها میکنند. آنچه بدرد من میخورد چیزهای مدنی ست. خشونت، زور-دستور- تعیین تکلیف- و غیره بدرد من نمی خورد. هرکس عقل دارد خود می تواند تصمیم بگیرد.

لازم است بگویم اگر محترمانه و طبق مقررات کامنت، چیز ننویسی منتشر نخواهم کرد.