Skip to main content

«ازما» ی گرامی، این را هم از

«ازما» ی گرامی، این را هم از
آ. ائلیار

«ازما» ی گرامی، این را هم «ازمن » بشنوید : مقالاسیاسی،ادبی؛ اجتماعی، اشعار،نمایشنامه و داستانهای آ. ائلیار ، تاریخی هستند. ودر تاریخ خواهند ماند. این را بخوبی میدانم. و چیزی نخواهم نوشت که درتایخ نماند. مطمئن باشید. این قلم زشتی و زیبایی های انسان و روزگارش را به تصویر میکشد و میخواهد که آیندگان بدانند ما کی بودیم و چگونه زندگی کردیم. و خود قضاوت کنند. کسروی از مبارزان بی همتای راه خرافات دینی بود و از نگارندگان به نام تاریخ. هر اندیشمند و نویسنده ای نکات مثبت و منفی دارد و از آسمان نیامده است. داوری بر این مسئله بعهده آیندگان است که چه چیزی را بیاموزند و چه چیزی را کنار بگذارند. بنا برین من آگاهانه برای آیندگان می نویسم «کله بتنی» های امروزی قدرت درک اندیشه های مرا ندارند و این را بخوبی میدانم.

بر این اساس نیاز هست به حرکات و افکارو کردار خود اندیشه کنید و در عرصه ی زیبایی های زندگی به تصویر درآیید و نه در عرصه ی زشتیها. این تیتر را کسانی نوشته اند که سیاست مشخصی را که در مقاله آمده دنبال میکنند و با مغز خود نمی اندیسند بل با مغز «اردوغانی» فکر میکنند. مقاله چون آینه این فکر را در تیتر نشان داده است. لابد داستان آینه و خودشنکی را میدانید.

مردم آذربایجان در زیر یک حکومت دیکتاتوری زندگی میکنند و حق انتخاب آزاد را ندارند و تاکنون کسی را به نمایندگی خود برنگزیده اند. براین اساس کسانی که خودخوانده خویشتن را نماینده جا میزنند در عرصه زشتی ها به تصویر درخواهند آمد. اینان تیترهایشان را خود مینویسند و دیگران هم داوری خواهند.

کامنت شما از یک اندیشه ی «استبدادی و دیکتاتوری» تراوش کرده است. بهتر است به فکر چاره باشید و ذهن خود را از استبداد رها کنید. نوشته ی شما نشان میدهد که نه میدانید دگر اندیش کیست و نه اینکه دگر اندیشی چیست. پیشنهاد میکنم بهتر است ذهنیت استبدادی را بشناسید وخود را محک بزنید. روز گار مستبدان خیلی وقت است که پایان یافته است. بکوشید با زمان همراه شوید. بجای اینکه به دیگری امر و نهی کنید - بجای اینکه نظر خود را بیان کنید از - ما - حرف بزنید ، دگر اندیش را تهدید کنید- خود را غیر مستقیم نماینده جا بزنید- ووو-بدانید که اینها عرصه ی زشتیهای روزگار ماست. بهتر است زیبایی ها را بشناسید .

موضع خود را مشخص کنید، در کنار « حفظ حیات انسان» ایستاده اید یا در کنار داعش و نابودی حیات انسان؟

اکنون در کوبانی انتخاب بین «حیات و داعش» است. در کدام جبهه قرار دارید؟