Skip to main content

قبل از هر چیز اشاره و تاکید

قبل از هر چیز اشاره و تاکید
Anonymous

قبل از هر چیز اشاره و تاکید شود که ادعای ارضی کردها به اذربایجان غربی نادرست است و باید بشدت در مقابل آن ایستاد اما تظاهرات در این شرایط برعلیه کردها نه تنها درست نیست بلکه به ضرر آذربایجان است. چرا؟
1 - کردها مثل هر ملت ستمدیده ای برای آزادی ملی و استقلال سرزمین شان مبارزه میکنند. آنها برعکس ما آذربایجانیها در مبارزه جدی، رزمنده و فداکارهستند. انها حقوق خود را درک کرده و در هر جهار پارچه کردستان با آگاهی کامل دهها حزب چپ و راست تشکیل داده اند و جنگ بزرگی را سازمان داده و رهبری میکنند. ناسیونالیستهای آذربایجان باید اینرا به کله خود فرو ببرند که کردها تروریست نیستند و با ترکیه و ایران همصدا نباشند. کردها احزاب ضد دمکراتیک و ارتجاعی زیادی دارند که نه به حقوق زحمتکشان کرد اهمیت میدهند و نه به حقوق ملتهای دیگر احترام قائل میشوند.

. اما آنها تروریست نیستند بلکه با تروریسم دولتهای فاشیست و تروریست ایران، ترکیه، سوریه، عراق و دولت اسلامی داعش مبارزه میکنند. مبارزه و مقاومت کردها در کوبانی توسط سوسیالیستهای کرد در تاریخ بی همتا است. آنها با مقاومت خودشان در برابر اسلام گرایان وحشی و بربر به سمبل مقاومت و الگوی همه مبارزان آزادی بشریت تبدیل شدند. به همین جهت جهان متمدن با احترام خاصی به مبارزان کوبانی برخورد میکند. در دو ماه گذشته مقاومت قهرمانانه و پیروزمندانه جنگجویان سوسیالیست و زحمتکش کرد کوبانی جهان را به حیرت واداشته است. کوبانی ، مبارزه ملی و رهایی بخش کردها علیرغم هر اختلافی که کردها با ما آذربایجانیها دارند قابل دفاع است. در این مدت تنها و تنها فاشیستهای ترکیه و داعش شرمسار شدند و پست و کثیف بودنشان به همه آشکار شد. در این میان جبهه ها آشکار شدند. هرکس در جبهه کوبانی، آزادیخواهی و انسانیت نباشد بی شک در جبهه فاشیستهای ترکیه و داعش قرار دارد.

2 – در شرایطی که در سراسر جهان مردم علیه داعش و به دفاع از کوبانی تظاهرات و آکسیون برگزار میکنند. کردها در ارومیه هم بدفاع از کوبانی تظاهراتهایی را خواسته رژیم اسلامی و در جهت منافع رژیم ایران بود انجام دادند. این تظاهراتها ضمن دفاع از کوبانی نوعی قدرت نمایی کردها در ارومیه، اعلام حضور قدرتمند در ارومیه و تثبیت سیاستهای توسعه طلبانه آنها و ادعاهای ارضی شان بر آذربایجان هم بود. علیرغم همه اینها در این موقعیت، این اشتباه بزرگی است که بر ضد کردها در ارومیه تظاهرات بگذاریم. در چنین شرایطی برگزاری تظاهرات در ارومیه بنام تورکها و آذربایجانیها کاری بسیار احمقانه و غیر سیاسی میباشد. در این شرایط افکار و احساسات مردم ارومیه متوجه مبارزه عادلانه و حق طلبانه مردم کوبانی است و هر جریان پانترکیستی که بخواهد برعلیه کردها و تظاهرات حمایت آمیز کردهای ارومیه تظاهرات بکند نمی تواند مردم را بسوی خودش جلب کند و برعکس مردم ارومیه را از جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان فراری میدهد.

3 – توازون قوا مهم است. دهها هزار نفر از کردهای ارومیه سه روز متوالی در مناطق طرزیلو، اسلام آباد، شهرک ولیعصر و غیره تظاهراتهای گسترده ای در دفاع از کوبانی برگزار کرده اند. اما در مقابل چنین حرکتی پانترکیستهای مدافع ترکیه 50 نفر را به خیابان خیام آوردند و با این تعداد بسیار کم آبرو و حیثیت جنبش ملی آذربایجان را بردند. این بئی های با دست خالی و سرباز کم به جنگ حریف رفتند و شکست خوردند و بدبختی ایجاست که تاوانش را باید آذربایجان پس بدهد. میگویند جاهلی سنگی را به چاه انداخت که هزار عاقل و دانشمند هم نمی توانست آنرا از چاه در بیاورد. اما کار این دوستان به کار به "دوستی خاله خرسه" شبیه است که با این محبتها چشم آذربایجان را در می آورند.

4 – زمان تظاهرات بر علیه کردها در ارومیه زمانی مناسب نبود. ما نمی توانیم هر عملی را در هر زمانی که دلمان خواست بکنیم. تظاهرات در این شرایط به ضرر آذربایجانیها است. حرکت مخالفت آمیز30 - 40 جوان احساساتی آذربایجانی نمی تواند در مقابل جو عظیم و حمایت آمیز جهانی از کوبانی موثر باشد. داعش شاید از این چند نفر ممنون باشد اما آذربایجانیها این حرکات نسنجیده را عاقلانه و مناسب نمی دانند.

5 – این تظاهرات قبل از اینکه آذربایجان را نمایندگی بکند جنبه حمایتی از جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و داعش را با خود داشت
ادامه بحث در کامنت بعدی میآید