Skip to main content

ائلیار گرامی؛

ائلیار گرامی؛
اقبال اقبالی

ائلیار گرامی؛
تا این لحظه از طرف شما حکم اتهام "دین یا اسلام ستیزی ست با فحشاشی چاله میدانی یا با فحاشی سیاسی" طرح شده است.
مفاد اتهام ناروشن و مبهم است. برای اینکه من بدانم ادعاهایم توهین است یا نظری بر بنیاد شناخت، شما نباید میدان را خالی کنید و به موارد مشخص و تعمیق بحث کمک کنید.
اگر بحث تعمیق نیابد در چارچوب انگ زدن و فضاسازی شما درجا خواهیم زد. در مورد «خشونت کلامی و ستیزه جویی کور»، عرض کنم که فرمایش تان تا زمانی مستدل نگردد فاقد اعتبار است.
مشکل شما "به توپ فحاشی سیاسی بستن اسلام است"! در حالی که من کار خود را روشنگرانه، آگاهگرانه، افشاگرانه، هدفمند و مستند می دانم. پوپولیسم در سیاست، ادمی را به سقوط تا دفاع از ایدئولوژی و مانیفست سرکوب، تبعیض و جنایت، هدایت می کند! و ما تجربه مابازاء نگرش پوپولیستی و تقدس گرایانه را در به سازش و خیانت کشاندن بخش بزرگی از چپ را پشت سر داریم.

.
این بحث از آنجا آغاز شد که شما نوشتید:
"3- حوصله ندارم فردا آخوندی بلند شود و فتوا به قتل اعضای مدیریت بدهد. این کار نه لازم است و نه منطقی. و نه نشانه مبارزه با دیکتاتوری مذهبی حاکم. بل نشانه ی نادانی خود ماست. جداً نمیخواهم در این خطا شریک شوم.
4- اگر کار توهین ادامه یابد همکاری خود را حتما قطع خواهم کرد.
5- تقاضا میکنم به مشکل من رسیدگی شود. و قول داده شود که از کلمات توهین دار به دین خوداری شود."
اکنون که به پیشنهاد کیانوش گرامی بحث علنی شده است؛ موارد توهین به اسلام را مکتوب کن تا مشخص شود که می توان در ایرانگلوبال با هم کار کرد یا نه؟