Skip to main content

سلام؛

سلام؛
بهنام چنگائی

سلام؛

جای هیچ تردیدی وجود ندارد که همه ی ما پس از رودروئی با اختناق و یکه تاری شیعه و پی بردن به سرکوب عقیده و ضرورت آن، پیوسته موافق تبلیغ و ترویج آزاد عقاید، مذاهب، باورهای رنگین و تعلقات آرمانی متفاوت و موجود در ایران و جهان بوده و هستیم. چرا؟ چون با این روش و شیوه ی اصولی دیگرانِ حتی مخالف را ناگزیر دعوت احترام متقابل و به پذیرش باور و یا جهان بینی خود می کنیم.

و اصولا ما با آزادی عقیده و وجدان نه که مخالفتی نداشته، بلکه با گشاده روئی مشوق و علاقمند ترویج این فرهنگ بوده و هماهنگ با ضرورت پیدائی آن در اعماق جوامع، به نقد ساختار مرتجع و فاسد متعهد می باشیم و در همین راستا بازتاب های مبارزه ی عقیدتی و مذهبی هم برای من و هم برای ما نه تنها مفهوم و محترم که وجود و دامنه ی سالم آن برای جامعه تکقطبی و مختنقِ ولائی زده ی کشور ما بسیار اجتناب ناپذیر، حیاتی، ارزنده و مفید است.

به هر حال، سهم من و ما در تدارک، طرح و اجرای سالم و پیشبرنده ی آنگونه نقدها و روشنگری ها و افشاگری هاست و البته هم باید باشد که بتواند اندکی در پایگاه مردمی دشمن مشترک ما و مردم آسیب پذیر تحول، توجه، تردید و در بهترین حالت پراکندگی ارزشی و الگوئی نسبت به دعاوی مکارانه ی چپاولگران مردمفریب ایجاد کند. این رسم در میانه ی بازار انفجاری کنونی اهمیت بنیادی و ثمرات آتی و پرباری دارد؛ این نبرد سالمِ سیاسی ـ ایدئولوژیک حتما در دراز مدت به بر می نشیند و با قدری بردباری بیشتر نوعدوستانه و هوشیارانه می تواند مفید به حال اختناق حاکم ولایت مطلق فقیه درآید و همزمان کمر رژیم ولائی را سست و بیش از پیش شکننده سازد. یادمان نرود که هر روش خوب] همیشه خوب و لاجرم مورد تقلید و تقدیر واقع خواهد شد.

.و به همین خاطرِ پایه ای و دلیل تعین کننده می بایست مبارزه ی سیاسی عقیدتی توسط ما نیروهای بی جیره و مواجب اپوزیسیون انقلابی هر چه دقیق تر و مسئولانه تر و متعهدانه تر و با الگوئی فراعقیدتی سازمانی همگام و همراه باشد تا ساختار جایگزین در ذهن مردم نطفه ی ایجابی ایجاد کند؛ باقی کا توسط اقدام مستقل توده هاست؛ تا آنها خود آگاهانه به مخالفت سازش ناپذیر با رژیم بی داد مذهبی برپا شوند و راه و کار گذر از جنایات و مکافات و گرسنگیو...را هموار و هدایت کنند.

و در بهبود تدریجی ولی ریشه ای شرایط به سود دگرگونی های هر چند اندکِ فردا با این راهکارهای مبارزه ی درست عقیدتی و همچنین پاسداشتن و احترام متقابل به عقاید جامعه رنگین ایران، تردید ناسازگاری رژیم ولایت فقیه و کل نظام ضدبشری را در اعماق جامعه ستم زده و بی پناه به وجود عینی و رو به رشد تحریک کنند.

در این میان همچنین بد نیست یادی هم از قربانیان قتل های زنجیری کنیم و بیش از پیش هوشیار باشیم که این رژیم پایبند به هیچ اصول اخلاقی، آرمانی و انسانی نیست؛ همانگونه که طرح ضدبشری اسیدپاشی را علیه دختران و زنان گرانقدر با دنائت تمام پیاده کرد و ما الزاما ناگزیریم به این رژیم پست و پلید اعتماد نکنیم و شایسته است با تمام توانمان علیه عوامل اسیدپاشی ها و همچنین این جنایات سیستماتیک و طرح های ضدبشری فراوان 36 ساله گذشته و احتمالا آتی و خصوصا زن ستیز رژیم، شم سیاسی و انسانی خود را بیش از پیش با هم و متحد و در همه گاه بیدار و آماده نگهداریم و با هم توسط آنچه که ابزار آگاهی رسانی ناچیز ولی برُایمان موجود است در برابر غول رسانه ای رژیم با کار انقلابی، بیشتر و اصولی تر بایستیم، و جنایات و قساوات و تعارضات رژیم با نوع انسان را به همگان آشکارا و مدلل نشان دهیم و توسط اراده ی بیدار و هشیارخود مردمانمان بشود کل رژیم اقتدارگرا، جنایتکار و سارق ثروت و نان و کار و آزادی آنان را به همت خودشان محکوم و افشا کرده و بیش از خود ما و این اندک توانمان، کارگران، زحمتکشان، فرودستان، زنان بزرگوارمان، ملیت ها، مذاهب و...علیه بساط فرسوده و فریبکار روشنگری و افشاگری کنند. پوزش می خواهم که پانویسم به درازا کشید! اگر فضولی نباشد، اجازه می خواهم برای همگی دوستان و رفقا تندرستی از یکسو و از سوی دیگر بردباری در مبادله های فکری که کار بسیاز تاب بریست آرزو کنم.