Skip to main content

اقبال عزیز لطفا مسائل را باهم

اقبال عزیز لطفا مسائل را باهم
اژدر بهنام

اقبال عزیز لطفا مسائل را باهم مخلوط نکن!
همکارمان ائلیار مشکلی را در مدیریت سایت مطرح کرده و همکاری خود را منوط به حل آن مشکل کرده است.
توافق بر این بود که مساله توهین به اسلام و... به بحث علنی گذاشته شود. از این طریق ما می توانستیم از نظرات خوانندگان سایت مطلع شویم و در این مورد با مشورت خوانندگان تصمیم درستی اتخاذ کنیم.
حالا شما به جای بحث علنی در این مورد، "تهدید به استعفای" ائلیار را علنی و آن را عمده کرده اید. خودت هم خوب می دانی که ما از این تهدیدها زیاد داشته ایم که آنها را هم در جمع گردانندگان حل کرده ایم. این بار هم این موضوع، مشکل مدیریت بوده و هست و باید آن را حل کرد. کجای انی بحث، بحث نظری است؟ پیشنهاد می کنم این بحث را همینجا خاتمه دهید و اگر نظری و راه حلی برای حل مشکل استعفا دارید، در جمع مدیریت مطرح کنید.
نوشته اید که ائلیار شما را مخاطب قرار داده و فاکت آورده اید.

خودتان هم خوب می دانید که در طرح مشاله از سوی همکارمان ائلیار، شما مخاطب قرار نگرفتید و ایشان مطرح نکردند که شما توهین کرده اید.
شما در جواب، وارد بحث با ایشان شدید و مطرح کردید: "اسلام با تقسیم انسان به کافر و غیر کافر و نیز اعلام قوانین جاودانه الهی علیه کفار؛ توهین، تحقیر و تهاجم علیه دگراندیشان را آغاز کرده است.
ائلیارجان من یکی تحت هیچ شرایطی از برخورد با اسلام سیاسی صرفنظر نمی کنم و زیر بار چنین ضابطه ای نمی روم." (از آن جهت نوشته شما را آوردم که خودتان قبلا آن را آورده بودید)
و ائلیار هم در جواب شما نوشت: "... دین و اسلام-پیغمبر-قران - تنها به اسلام سیاسی تعلق ندارد به غیر سیاسی هم متعلق است.
-وقتی به این مقولات توهین میشود به همه مربوط میشود."
یعنی ائلیار به شما پاسخ داده است و مجبور بود آن "اقبال جان" را بنویسد تا من شما بدانیم که به شما جواب داده است و با در و دیوار حرف نمی زند.
من شخصا از نوشته شما این برداشت را دارم که شما با توهین به اسلام موافق هستید و نمی خواهید زیر ضابطه عدم توهین بروید. بسیار خوب. بیایید و از لحاظ نظری از لزوم توهین دفاع کنید!
ضمنا در کامنتی دیگر از سانسور نظرتان شکایت کرده اید. اولا که این ضابطه را خود شما گذشته اید که هر کس در مورد کامنتهای مقاله خودش تصمیم بگیرد. بنابراین نباید جای گله نیست که ائلیار نمی خواسته است کامنت شما در زیر مقاله اش باشد. دوما شما در کامنت حذف شده تان، باز هم مطالب صفحه داخلی را کپی کرده و در آنجا گذاشته اید. صفحه داخلی همانطور که از نامش پیداست "داخلی" است نه خارجی. نه من و نه شما و نه شخص دیگری، از نظر اخلاقی این حق را ندارد که مطالب صفحه داخلی را بدون توافق دیگر اعضای مدیریت، در خارج از آن بیاورد. شما این کار را کرده اید و همکارمان ائلیارهم آن را حذف کرده است.
واقعا متاسفم که شما به جای پیش بردن یک بحث نظری سالم و سازنده، به این شیوه ها متوسل شده و ما و دیگران را درگیر این بحثهای فرسایشی کرده اید.