Skip to main content

کوبانی: بازی آنکارا برای

کوبانی: بازی آنکارا برای
Anonymous

کوبانی: بازی آنکارا برای مستقر کردن متفقین در کوبانی.
در کردستان مبارزه ادامه دارد، اما ترکیه سعی در دورزدن مجریان کرد کوبانی وقصد وارد کردن متفق قابل معاشرت، از نظر خودش، یعنی ارتش آزاد سوریه را در این بازی دارد.
آقای اردوقان، رئیس جمهور ترکیه، در روز پنج شنبه 23 اکتبر گفت که ارتش آزاد سوریه را به پیشمرگان ترجیح میدهد. باید از نظر دور نداشت که PYD از نگاه آقای اردوقان چیزی جز یک تشکیلات تروریستی نیست که به هیچ عنوان نباید بآن کمک کرد.
شایعه رسیدن و باز آماده جنگ کردن حدود 1500 نفر از ارتش آزاد سوریه که سه سال است از پشتیبانی آنکارا برخوردار است، میپیجد. اما مجریان محلی در کوبانی، رسیدن آنها را تکذیب میکنند. حتا این مجریان مطلع نشده و از آنها مشورتی بعمل نیامده است. بنظر میرسد که قصد آن دارند آنها را در برابر عمل انجام شده قرار دهند.

تصمیم فرستادن پیشمرگان عراقی برای کمک به کوبانی، بدون اطلاع وحتا برخلاف میل صالح مسلم وPYD، از طرف ترکیه ودولت محلی مسعود بارزانی گرفته شد. رهبر کردهای سوریه تنها تقاضای کمک نظامی واجازه ورود مبارزان کرد دیگر کانتونهای سوریه را کرده بود.

برنامه حقیقی ترکیه در پشت این حرکت مرموز که آقای نومان کورتولموز، معاون نخست وزیر، بطور جدی از آن پرده برداشته اینست که دولت محلی کردستان عراق ـ همپیمان مطمئن ترکیه ـ سلطه خود را به کردان سوریه تحمیل کند.
از Jérôme Bastion در استانبول

برنا