Skip to main content

به آقای اقبال اقبالی، لطفأ

به آقای اقبال اقبالی، لطفأ
ناصر کرمی

به آقای اقبال اقبالی، لطفأ در صورت امکان شما یکطرفه، به این بحث پایان دهید، چرا که طرفین مقابل شما بجای پرداختن به موضوع بحث، با انتخاب بی پرنسیپ" تقاضای ننه جون از کیانوش توکلی" کل اعتبار و موضوعات مندرج در سایت را در میان سایر سایتهای فارسی زیر سئوال میبرد. جوهر بحث در این است که دین در دوان پیدایش آن به سه شاخه تقسیم میکنند [..1- دین مردمی 2- دین سیاسی و ایدئولوژیک 3- دین حکومتی..]، میباشد. در این شکی ندارم که شما هم مانند سایر خوانندگان و نویسندگان سایت و مانند همهء ایرانیان با دین مردمی هیچ مشکلی ندارید و به مردم و به باور آنها احترام میگذارید، بنا بر این مشکل ما ایرانیان در طول تاریخ با موارد 2 و 3 یعنی با "اسلام سیاسی و ایدئولوژیک" و با دین "اسلام حکومتی" است.

دین اسلام قبل از اینکه دین باشد یک ساختار سیاسی ایدئولوژیک و یک ابزار حکومتیاست که جایگزین، سیستم حکومتی دمکراسی یونان، جمهوری رُم باستان، و سیستم ساتراپ ایرانیان گردید که بنیاد گذار آن جوامع بدوی اعراب بوده و در عصر مدرنیته و رفرماسیون و رنسانس که جهان مدرن امروزی با فرآیند عصر روشنگری خردگرایی و دانش تجربی را جایگزین دین گرایی کرد، متأسفانه در جهان شرق و خاورمیانه صفویان تُرک تبار در ایران بنیادگذار و مروج اسلام سیاسی و ایدئولوژیک و دین حکومتی شیعه گری قزلباش هستند که نظام جمهوری اسلامی ادامهء آن هست و عثمانیان شاخهء "سنّی" یعنی اسلام سیاسی و ایدلوژیک و دین حکومتی را مبنای حکومتگری خلیفه گری خود قرار دادند که اردوغان پرچم آنرا دوباره برافراشته کرده است.. با این حساب دوری جستن مردمان تُرک از اسلام سیاسی و ایدئولوژیک کار ساده ای نیست. و مقاومت آنها را هم باید در مقابل کم رنگ شدن اسلام سیاسی و ایدئولوژی در ایران و در ترکیه و خاورمیانه درک کرد، چرا که آنها در واقع خلع سلاح خواهند شد و در تاریخ مستند جهانی و خاورمیانه سرگردان خواهند گشت. تا زمانیکه اسلام سیاسی و حکومتی خلیفه گری انسانها را بر دار می برد، سرزمین دیگران را تصرف میکند، زنان و کودکان را سر میبرد و به اسارت میگیرد، دیکتاتوری دینی برقرار میکند، هر گونه برخوردی که با دین سیاسی و دین حکومتی شود، مقصر اصلی خود دین و مفسران و مبلغان آن هستند، و باید جوابگوی اینهمه جنایت در گذشته و امروز در تاریخ باشند. اصولأ شکل گیری دین اسلام برای نفی دمکراسی و برای سرنگونی تمدنها و ساختاری یونان، رُم باستان و ایران قبل از اسلام بوده و برای جلوگیری از برقراری حکومت زمینی بر اساس ارادهء انسانها و برای پایمال کردن حقوق زمینی بشر بوده است.
یکی از فاکتورهایی که موجب ناراحتی، آقای آ. ائلیار و همفکرانشان شده، این است که در این مدّت حملهء داعش به مردم کُرد و بویژه به کوبانی،در سایت ایران گلوبال مردم کُرد در خاورمیانه ، در ایران، و در ترکیه مطرح شده است و از حقوق آنها دفاع کرده است. مردم تُرک آذربایجان انتظار دارند که پیوسته در محور سیاسی و اقتصادی ایران باشند، و ایرانیان پیوسته شعار دو اسب سوار ستارخان و باقرخان را بدهند، آنها را سر و دم جغرافیای گربه نشان ایران بدانند و مانند آقای رضا پهلوی ایرانیان باید افتخار کنند که مردمی بنام تُرک در ایران هستند، و برای ماندن آنها در ایران باید منت بکشیم و کارخانه های تراکتور سازی و ماشین سازی را به آنها هدیه کنیم تا ایران را رها نکنند !. در صورتیکه هر چه زمان میگذرد بر همگان ثابت میشود، که این مردم در طول تاریخ در ازای بهره برداری از منابع و سرمایه های ملّی ایرانیان، هیچ کار مفیدی بسود ایران و ملّت ایران برنداشته اند و نخواهند برداشت.● من به عنوان یک خواننده و نویسندهء سایت ایران گلوبال اگر در این سایت محدودیّتی برای پرداختن به اسلام سیاسی و ایدئولوژیک در هر شکل آن، و برای مبارزه با اسلامی حکومتی در جهت برای برقراری یک حکومت دمکراتیک و سکولار ایجاد شود، از ادامهء فعالیّت خود با ایران گلوبال پایان خواهم داد.