Skip to main content

آقای کرمی گرامی؛

آقای کرمی گرامی؛
اقبال اقبالی

آقای کرمی گرامی؛
کسانی که تا دیروز زیر نام امام ضد امپریالیست تیغ فاشیسم اسلامی را تیز می کردند و پس از اینکه دیگر حکومت اسلامی آنها را بعنوان خدمه هم نپذیرفت و شانس دفاع از نظام اسلامی را از دست دادند، اکنون پرچم دفاع از حرمت و احترام اسلام را برافراشته اند و همین ها که نسبت به توهین (بخوانید نقد اسلام) آلرژی دارند؛ ایران را لکاته می نامند و اینرا توهین به یک ملت تلقی نمی کنند.
من هم معتقدم بحث نامربوط به موضوع مورد بحث، جایش در اینجا نیست اما بعنوان آخرین مطلب که آقای اژدر مرتب نوشته است که خطاب ائلیار من نبوده ام مطلب زیر از بحث های داخلی را درج می کنم که ایشان مرا مخاطب قرار داده است.

اژدر نوشته است:
"در نوشته ائلیار عزیز هیچ نامی از کسی برده نشده و مشخص نشده است که چه کسی یا چه کسانی به دین – اسلام و... توهین کرده‌اند."
این بخشی از نامه ائلیار است و نشان می دهد که اژدر ناروا می گوید:

آ.ائلیار
سه شنبه, اکتبر 21, 2014 - 23:06
اقبال جان،
در دوره ی روشنگری اروپا اینراه درست برخورد به دین را که طی شده ببینند. کار را از صفر شروع نکنند. ............
-راه درست روشنگری -نقد بدون توهین با تکیه به اصول علمی ست . که میتواند خواننده را به تفکر وادارد. با توهین -روشنگری صورت نمیگیرد.
-باز گذاشتن در توهین -همکاری با توهین کنند ه و گام در افراط گری ست.
-من هم نمی توانم با سایتی که این اصول ابتدایی را نمی داند و نمی خواهد رعایت کند همکاری کنم.....
*
- ... همکار ما فردی مذهبی ست. ضرورت دارد به عقاید ایشان احترام گذاشته شود. و در ضمن میلیونها انسان به دین باور دارند و کاری هم با دیگران ندارند-دلیلی ندارد با توهین خشک و تر را با هم بسوزانیم. اینها چیزهای ابتدایی ست و اصولا نباید بین ما مطرح شوند. ولی می بینم که ما حتی در این چیزهاهم مشکل داریم. به هر صورت نظرم آن است که جمعی در این مورد تصمیم گرفته شود و رعایت گردد. در غیر این صورت من با کار توهین و فحاشی با مقولات بالا- نمی توانم کار کنم.
*
- به علت شرایط موجود در ایران و جهان بازار توهین و فحاشی رایج است. راه چاره نه جو گیر شدن بل کناره گیری از جو و نقد علمی-انتقادی برداشتهای غیر انسانی از دین است.