Skip to main content

ناسیونالیسم ایرانی، با نوشتن

ناسیونالیسم ایرانی، با نوشتن
ناصر کرمی

ناسیونالیسم ایرانی، با نوشتن یک قانون اساسی و تقسیم قدرت سیاسی و با غربگرایی شکل نگرفته. تُرک تباری صفوی و قاجار دین شیعه گری قزلباش را جایگزین ناسیونالیسم ایرانی کرد. ناسیونالیسم ایرانی، لهجهء تُرکی نداشته و ندارد....

افرادی را که شما بنادرستی آنها را "بینادگذار ناسیونالیسم ایرانی میدانید"، بیوگرافی آنها را دقیق و بهتر از خود شما می شناسم، و باید تأکید کرد، هر کسی که در قفقاز و یا در تبریز متولّد شده باشد و روزگار گذرانده باشد، حتمأ تُرک تبارنبوده و نیست، چنانکه سندی بر تُرک تبار بودن آنها در دست نیست، هم چنانکه "بابک خرمدین" تُرک تبار نبوده و نیست.
در نوشتاری 5 بخشی، با عنوان، سکولاریسم و لائیزم در جهان اسلام، که در سال 2007 میلادی در همین سایت ایران گلوبال انتشاردادم به افراد در بالا مذکور و نقش آنها در تدوین و تکوین قانون اساسی در ایران بر اساس قانون اساسی اروپا، و بویژه فرانسه. اشاره کرده ام. در لینک زیر که در سال 2011 انتشار یافته به آنها هم پرداخته ام. شما اگر حرفی برای گفتن دارید، متین و با فرهنگ وارد میدان شوید و از حاشیه نشینی و سخن پراکنی خودداری کنید. امر به معروف و نی از منکر شما اگر اسید پاشی در فضای دیالوگ نباشد، گل آلود و تیره و تار کردن فضای بحث و گفتگو برای عدم دسترسی به واقعیّت میباشد.
http://www.iranglobal.info/node/31486