Skip to main content

به ....آقای....رازی...1- شما

به ....آقای....رازی...1- شما
ناصر کرمی

به ....آقای....رازی...1- شما چرا همتباران فکری خودتان را فقط در بین تُرک تباران انتخاب میکنید و منتظر هستید که یکی از آنها جمله ای بنویسد و پشت سر آن قرار بگیرید، شما میتوانید چنین سخنانی را روزهای یکشنبه در کلیسا ها و یا روزهای جمعه در مساجد هم بشنوید 2- شما که فارس زبان هستید، چگونه کتابهای فتحعلی آخوندزاده را که بقول شما به زبان تُرکی است را مطالعه کرده اید، یعنی شما تُرک نیستید و زبان تُرکی را تا این میزان آموخته اید آیا فکر نمی کنید که آخوند زاده هم یک قفقازی است و تُرک نبود ولی تُرکی آذری را آموخته است ؟ 3- کجا من نوشته ام که آخوندزاده در زمان نوشتن قانون اساسی در سال 1906 میلادی زنده بوده و در نوشتن و نگارش آن بطور مستقیم دست داشته است.

شما که ظاهرآ هم مانند آخوند زاده لهجهء تُرکی دارید، و مفهوم جملات را درک نمیکنید. من ایتطور نوشته ام : [..افراد نامبرده که اغلب در خارج تحصیل و تجربیاتی داشته اند، در" شکل گیری" قانون اساسی ایران بر اساس قانون اساسی اروپا و مشروطهء سلطنتی این قاره پیشقدم" بوده اند ..]. در متن آلمانی که من مطالعه کرده ام هم چنین است. [.Fath Ali Ahundzadeh (1812-1878), Der aus dem Kaukasus stammte, war ein entschiedener Verfechter der Verwestlichung, der Einsetzung einer Verfassung und einer demokratischen Regierung.
4- منبع مطالعاتی من آلمانی است و از آنجا که من درایران آموزش و پرورشی بوده ام، از همان آغاز قسم یاد کردیم که مطلب و اطلاع بدون پشتوانه و دروغ را به نسل آینده آموزش ند هیم، و به همین مناسبت نظام اسلامی در پی سر نگون کردن ما بود، ولی مطمئن باشید ما هنوز به آن عهد و پیمان وفاداریم و به دانش آموزان بزرگ سالی مانند شما هم مطلب اشتباهی و بدون پشتوانه تحویل نخواهیم داد. 5- شما همین که در سایت ایران گلوبال کامنت میگذارید در روند و گردش این سایت مشارکت مستقیم دارید، اینکه به روش این سایت انتقاد دارید و مقاله نمی نویسید، بر نداشتن اندوختهء علمی و مشی سیاسی شما پرده نخواهند افکند، شما چیزی ندارید که عرضه کنید، مطالبی که من می نویسم، براساس اندوخته های علمی و تجربیّات شغلی در ایران و در خارج از کشور است و در هر مکان و زمان و در مقابل هر کسی ازدرستی و علمی تجربی بودن آنها دفاع خواهم کرد. 5- منبع اطلاعاتی شما منابع تُرکی است که هیچکدام از آنها پشتوانهء علمی ندارد، تاریخ نگاری و مبالغه کردن در مورد افرادی مانند آخوند زاده و یا افرادی که احتمال یک به یک میلیون، تُرک بودن را دارند برای ما آشناست، تاریخ مستند 400 سالهء تُرک تباری را به 9000 سال میبرند،6- کسب جایزهء نوبل در ادبیّات از سوی یک نفر تُرک، دلیل بر الفبایی بودن زبان تُرکی نیست، و ربطی به زبان شفاهی تُرکی ندارد. اصولأ زبان تُرکی در حوزهء زبان های هند و اروپایی و الفبای لاتین نیست. 7- مایهء شرمساری جوامع تُرک تباری و زبان تُرکی این هست، که در الفبای لاتین زبان شفاهی تُرکی، سه حرف W,Q,X وجود ندارد، امّا این سه حرف در زبان کُردی هست، ولی طبق آرتیکل 222 قوانین مجازات در ترکیه بکار بردن آنها ممنوع هست و بکارگیری آنها از6 ماه تا 2 سال زندان مجازات دارد. افراد چنین جوامع تُرک تباری همتبار فکری شماست 8- شما از هر و در و دیواری میتوایند بنویسید و یا خود را در جهان بینی های مختلف معرفی کنید، امّا تنها شاخصی که به اندام فکری شما شایسته نیست، مدرنیّت وتجد د طلبی است، چه خوب است که شما از افکار خود و ازهویّت اصلی خود برای خوانندگان پرده بردارید، برای من که خیلی وقت هاست که پرده برداری شده است.