Skip to main content

منبع خبری من "خبرگزاری فرات"

منبع خبری من "خبرگزاری فرات"
اقبال اقبالی

منبع خبری من "خبرگزاری فرات" بود.
http://fa.firatajans.com/news/tzh-h/rdrhy-trkhyh-hmzmn-b-prwz-
jngndh-hy-y-tlf-jhny-tl-t-r-bh-d-sh-mntql-my-khnnd.htm
اگر قرار است ایرنگلوبال ترک نیوز شود؛ اینرا با صدای بلند بفرمائید!!!

خبر دیگر از همین سایت:
عضو مجلس پژاک: سیاست ترکیه و ایران در قبال حملات داعش به کردستان یکی است
فرات 01.11.2014 19:22:28
"سیامند معینی" عضو مجلس پژاک در رابطە با وضعیت کنونی منطقە و نقش ایران، ترکیە، آمریکا و اروپا در توطئەای کە درخاورمیانە پیش می رود، با آژانس خبری روژ نیوز گفتگو کرد. معینی اعلام کرد تفاوتی درسیاست ترکیە و ایران در برابر حملات داعش بە کردستان وجود ندارد.

"سیامند معینی" عضو مجلس پژاک در رابطه با نقش کشور های مختلف در اوضاع خاورمیانه با روژ نیوز گفتگو کرد. معینی در این رابطه به روژنیوز می گوید : امریکا نمی تواند برای همیشە منافع خود را قربانی سیاستهای ترکیە کند و اگر قرار باشد ساختاری نو درخاورمیانە مطرح شود، این امر بدون در نظر گرفتن نیروی کرد امکان پذیر نیست و سیاست پیشین آمریکا بر مبنای کرد خوب و کرد بد مفهوم خود را از دست دادە است.

معینی در رابطە با وضعیت کنونی منطقە و مشکلات تاریخی ایران و ترکیە می گوید، مشکلات این دو کشور بە زمان صفوی و عثمانی باز می گردد. این اختلافات اکنون نیز از سیاست متناقض هژمونی خواهی دو طرف سرچشمە می گیرد و شمار زیادی از قدرتهای بزرگ و کشورهای منطقە برای نیرومند کردن هژمونی گرایی خود، از داعش بعنوان وسیلە استفادە می کنند.

عضو مجلس پژاک در ادامە می افزاید، احتمال دارد نظرات و دید هر کدام از حکومتهای ایران و ترکیە از بکار بردن داعش در مورد مسئلە سوریە جدا باشد اما سیاست هر دوی آنها در برابرحملات داعش بە کردستان بە ویژە کوبانی یکی است و چندان تفاوتی ندارد.

معینی در رابطە با نقش و جایگاە کنونی کردها در خاورمیانە می گوید، توان جنبش آزادیخواهی خلق کرد برای همە دوستان و دشمنان این خلق آشکار شدە، کە این جنبش بر اساس منافع خلق تا پای جان ایستادە است.

این عضو مجلس پژاک معتقد است با اشارە بە تغییر نظرات آمریکا، دیر یا زود این کشور "کرد" را بعنوان نیرویی تاثیر گذار قبول کردە و مجبور است با نیروهای کرد رابطە برقرار کند.

معینی همچنین در رابطە با حمایتهای اخیر مردم شرق کردستان از روژآوا و کوبانی ، ضمن درود و تقدیر از قیامهای مردم شرق کردستان می گوید، خلق کرد یک ملیت است و کرماشان حامی کوبانی است. این خلق دیگر ظلم و ستم را قبول نمی کند و آمادە قیام در برابر دشمنان خلق است ، چە داعش باشد چە حاکمان ایران.
منبع:
http://fa.firatajans.com/news/tzh-h/dw-mjls-pjkh-syst-trkhyh-w-yrn-dr-qbl-hmlt-d-sh-bh-khrdstn-ykhy-st.htm
این تلاش های حقیرانه برای همسو نشان دادن من با حکومت اسلامی؛ راه بجائی نمی برد. ادبیات من قیام علیه بیعدالتی است؛ هیچ تفاوت کیفی بین فاشیسم قومی، نژادی و دینی نمیشناسد.