Skip to main content

مصطفی -ی عزیز، ممنون از نظر

مصطفی -ی عزیز، ممنون از نظر
آ. ائلیار

مصطفی -ی عزیز، ممنون از نظر شما.بله درست است. بخوبی باکشتار های اینان آشنا هستم.
کامنت خود را در پاسخ به کسانی که خیالات خود را به چپ ایران و فدایی ربط میدهند و به پول پوت اشاره میکنند دراینجا هم قید میکنم که آرشیو شود:

خویی فاقد سواد سیاسی بود . و هست. در عالم خیال سیر میکند . آدمی که درجوانی «فلسفه و منطق» خوانده در پیری «بی منطقی» تدریس میکند. و تبدیل به غیب گو میشود و فال بینی و غیب گویی میکند. از این رو مردم به درستی گفته اند: «اگر » را کاشتند سبز نشد. چیزی را که رخ نداده رخداده حساب میکند . بی منطقی دیگر از این بالاتر نیست. قصاص قبل از جنایت، به این میگویند.

هر کودک سیاسی میداند و می بیند جهان بعد از بهمن 57 تا کنون در کدامین جهت سیر کرده است. و چپ ایران چگونه با این حرکت همگام بوده. جهت و محتوای این
حرکت هر چه بیشتردموکراتیزه ترشدن مکتبهای سیاسی بوده است. چپ ایران هم عمدتاً این مسیر را طی کرده و طی میکرد.

چپ ایران و به ویژه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران که بزرگترین سازمان چپ خاورمیانه بود با پایگاه توده ای عظیم عملاً نشان داد که در خدمت زحمتکشان یدی و فکری بود. مسیری که طی شده و میشد. با حکومت و بدون حکومت.

بوزقورت های وطنی به پیروی از بوزقورتهای ترکیه -که تاریخ اعمال شنیع کمونیست کشی هایشان را در شهرهای ترکیه همیشه بیاد دارد-سخنان برخی بیسوادان سیاسی را نمی توانند جهت اجرای نقشه های شوم کشتارگرانه یشان بهانه قراد داده و به تبلیغات گوبلزی علیه مدافعان حقوق زحمتکشان بپردازند.

زمان این حرکات کودکانه گذشته است. اکنون فعالان آگاه سیاسی بخوبی با ماهیت ضد کارگری «ناسیونالیسم کور و افراطی » بین همه خلقها آشنا هستند.

در سال 57 و 58 بسیاری از زحمتکشان شهر و روستا در شهر اورمیه با سازماندهی چریکهای فدایی در«هیئت ها ی نماینده کارگران و کمیته های دهقانان» متشکل شده بودند و کاندید سازمان برای مجلس با تمام کارشکنی ها و تقلبات عوامل حکومت و حسنی امام جمعه اورمیه بیش از 15 هزار رأی رسمی نشان داد.

هزاران دختر و پسرفدایی در اورمیه برای کمک به جمع آوری محصول زحمتکشان روستاها سازماندهی شده - با عشق و علاقه آزاد- راهی روستاها میشدند و بین مردم و فدایی رابطه ی مادر و پدر و فرزندی برقرار بود.

در بسیاری از شهرها و مناطق ایران این سازماندهی ها و عشق خدمت به مردمان زحمتکش و ستمدیده در جوش و غوغا بود.
جنبش ترکمن صحرا که همه زحمتکشان منطقه را سازماندهی کرده بود نشانه رابطه ی عظیم مردمی بین فدایی و مردم بود که حکومت تحمل آن را نیاورد و منطقه را به خون کشید.
پولپوت چنین بود بله؟
اینها چهار تا زحمتکش کارگاه بودند و ما نمی دانستیم. و خویی و بوزقورتها در عالم هپروت از آن خبرداشتند.
بوزقورتهای وطنی خیال میکنند که میتوانند با بهانه قرار دادن سخنان یک بیسواد سیاسی، تبلیغات گوبلزی نموده و برای تکرار اعمال ضد انسانی بوزقورتهای ترکیه در آذربایجان پوششی فراهم کنند.