Skip to main content

آزاد ارمولو

آزاد ارمولو
Anonymous

آزاد ارمولو
از جواب تان بسیار ممنون هستم. از نوشته هایت خیلی لذت بردم. چون هم صادقانه و صمیمانه نوشتی و هم خیلی روان.
اتفاقا شما خواننده ساده و آدم معمولی نیستی و به مسائل مختلف بیشتر از خیلی ها آشنایی دارید.


انتقادات شما به جریانات چپ کاملا منطقی و درست هستند. واضح هست که شما کاملا از روی دلسوزی به جنبش ملی، دمکراتیک و حق طلبانه آذربایجان چنین انتقاداتی از جریانات چپ آذربایجان دارید.
چه میشود کرد چپ این است که هست. اینکه چرا چپ به این وضع افتاده علل زیادی دارد. در 35 سال گذشته چپها با قدرت در میدانهای مبارزه حضور خود را نشان دادند اما همگی دستگیر، زندانی، شکنجه و اعدام شدند. بخشی تواب شدند بخشی در زندانها و بیرون از زندانها افسرده و روانی شدند. بخشی منفعل و بی تفاوت شدند. بخشی از چپ باقی مانده آذربایجانی در احزاب چپ سراسری و ایرانی ماندند . در این میان بحران جهانی چپ و شکست "اردوگاه سوسیالیستی" اتفاق افتاد. بعد از این همه اتفاق و ضربات نابود کننده از چپ چیز درست و حسابی به آذربایچانن نمانده است.
افراد چپ آذربایجان بیشتر در سنین بالا هستند. اگر هم با مشکلات فیزیکی و روحی سر و کله نزنند با دهها مشکل دیگر زندگی دست به گریبان هستند.
من هم مانند شما تواقغات زیادی از چپها یا سوسیالیستها دارم و ضعف و انفعال چپ را در جنبش های ملی و دمکراتیک آذربایجان توجیه نمی کنم. ولی وقتی وضع بحرانی و سخت چپها را بررسی میکنم به وجود این تعداد انسان فعال چپ هم خود را راضی میکنم.
در هر حال از جوابیه صمیمانه تان تشکر میکنم