Skip to main content

آزاد اورمولوی گرامی

آزاد اورمولوی گرامی
آ. ائلیار

آزاد اورمولوی گرامی
1- بله عمده شدن ناسیونالیسم(ایده لوژی بخش سرمایه دار محلی)-یا به قول شما مسایل اتنیکی و غیره- جنبش را به بن بست میکشاند.
2- راه حل را تدوین کرده و منتشر نموده ام و کوتاهش آن است که «کسب حقوق آری-ناسیونالیسم نه»! و در این مقاله بصورت جامع موضوع بحث شده:«-مبارزۀ برابر حقوقی مسالمت آمیز هم استراتژی هم تاکتیک جنبش آذربایجان»http://www.iranglobal.info/node/11857
و همینطور این مقاله هم مکمل آن است:«ملاحظاتی پیرامون آزادی خلقهای تحت ستم
» http://www.iranglobal.info/node/38894
-----------
- منهم انتقاد شما را به چپ از یک زاویه قبول دارم که « نتوانسته راه حل خود را به جنبش های رفع تبعیض در ایران خوب روشنگری کند» و علت آن «اختناق حاکم و ضربه خوردن چپ» است.
- راه حلی که جنبشهای رفع تبعیض و حق طلبانه در ایران لازم دارند - در این دو مقاله- تشریح شده است.

- این جنبشها ، ضروری ست براساس ماهیت «دموکراتیک و حقوق خواهانه ی خود و ضد تبعیض که شامل نفی راسیسم و شوونیسم بین خود و غیر خود» هم میشود حرکت کنند. و لازم است هرچه میتوان از ناسیونالیسم دوری نمایند. در صحنه ی داخلی و جهانی نمی توان از ناسیونالیسم که قدم اول فاشیسم است دفاع نمود. این آفت جنبشهاست.تنها از مسایل جهان شمول می توان دفاع نمود مانند«حقوق- اداره ی امور محلی- نفی راسیسم -عدالت اجتماعی».

در ضمن از نظر من آفت دیگر این جنبشها شعار بسیار زود رس «استقلال یا جدایی خواهی» ست. این شعار چون در این شرایط عملی نیست. در کل جامعه ایران نمی تواند مورد حمایت قرار گیرد ماجراجویانه و ضربه زننده به ماهیت جنبشهاست. و عامل شکست آنها. این آفت دوم هم ضروریست از صحنه ی مبارزه زدوده شود. تا کنون بقدر کافی ضربه زده است. اینکه کی می تواند قابل طرح باشد در بالا و در مقالات پاسخ داده ام که در «دموکراسی -و وقتی که فدرالیسم نیاز جامعه را پاسخ ندهد میتواند مطرح شود.»
ولی اکنون آفت دوم جنبشهاست.

-مختصر اینکه کاهش کجروی ها در شرایط حاضر تنها توسط «استراتژی-تاکتیک درست جنبش» می تواند صورت بگیرد.
- اصولاً در شرایط اختناق حاکم امکان تشکیل حزب و سازمان نیست. عملاً مبارزه به صورت جنبشی و جود دارد. در همه جای ایران. حزب و سازمان در دموکراسی میتواند پدید آید.
البته در اختناق هم گروه و سازمان غیر علنی تشکیل میدهند. اگر توانش را داشتند.
عملا چنین پیداست که توان و شرایط اینکار موجود نیست.

- منهم موافقم اعلامیه لازم داشت متن ترکی هم داشته باشد. می توانستند متن ترکی را به سایت های مختلف نیز ارسال کنند.