Skip to main content

ادامه کامنت بالا.... سیاست و

ادامه کامنت بالا.... سیاست و
آ. ائلیار

ادامه کامنت بالا.... سیاست و کارپوزوسیونی با اپوزیسیونی ازراههای مختلف مشخص است. وقتی یک کار پوزیسیونی سیستماتیک وادامه دار در موارد مشخص انجام میگیرد نشانه آن است که کارکار حکومت است.محصول حکومت شاخ و دم ندارد دارای مشخصه هایی ست که دراین نوشته وجود دارد.چه با مزد چه بدون مزد.شما بروید سایت روز که مطالب اصلاح طلبان را منتشر میکند. ادبیات آنها را با ادبیات این نوشته مقایسه کنید.وحتی نوشته های آخوند ها را.ببینید چقدر فرق هست بین سیاست موجود در این مقاله با سیاست موجود در نوشته ی اصلاح طلبان. این نوشته حتی اصلاح طلبانه هم نیست تا چه رسد به اوپوزیسیونی بودن.تنها با شعار استقلال -که رژیم به خوبی میداند عملی نیست و نیرو به هرزبرنده است- دارد رد گم کرده بچه سیاسی ها را گول میزند.
این روش رژیم است که با «شعارهای آتشین ورادیکال» وارد میدان میشود و سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن را اجرامیکند.

جنگ قره باغ را چه کسانی ایجاد کردند؟ دو ناسیونالیسم «ارمنی- آذربایجانی» . و در میان مردم نابود شدند.راه حل کنار گذاشتن هر دوی آنها بود.جنگ «جلو ها» را چه کسانی ایجاد کردند؟ ««ناسیونالیسم آسوری در پیوند با ارمنی». سمیتگو که بود و چه میخواست؟ یک ناسیونالیست عامی کرد بود -که به دنبال قدرت برای خود بود. و مردم را به باد فنا داد. حزب دموکرات چیست؟ یک حزب ناسیونالیست کردی ست. کومله چه؟ یک سازمان کردی ناسیونالیست است که ادعای چپ بودن دارد. و...

ناسیونالیستهای «بزرگ گرا» جنگ آفرین هستند و سیاست شان غلط و ضد خلقی ست. نه طرفداری از یکی از آنها درست است. و نه شروع دشمنی و جنگ .بزرگ گرایی و ناسیونالیسم را باید غلط شمرد. و کوشید مردم را از تله ی حکومتها و بزرگراها رها ساخت.
راه حل مقابله با ماجراجوییها و بزرگ گرایی های ناسیونالیستها افتادن به دام ناسیونالیسم خودی نیست.با ناسیونالیسم نمی توان توسط ناسیونالیسسم خودی مقابله کرد و خطرش را رفع نمود راه حل مقابله با آن « فرهنگ وسیاست دموکراتیک و انسانگرایانه» است.همان فرهنگی که پیشه وری نشان داد. این به معنای عدم آمادگی نظامی نیست. در شرایط مناسب ضروری ست مثل پییشه وری نیروی نظامی داشت.

راه درست «سیاسی و نظامی آذربایجان برای پیروزی دراداره ی امورمحلی و عدم جنگ و حفظ صلح و دوستی اتحاد با نیروی سراسری ست که حقوق اش را به رسمیت میشناسد». آذربایجان تنها و جدایی خواه -دچار جنگهای بی حاصل میشود و این برای همه فاجعه بار است.

راه حلهای درست را در مقالاتم توضیح داده ام چه در مورد مسایل آذربایجان غربی و چه در مورد مبارزه با رژیم.
مقاله بالا در رابطه با سیاست مبارزه با حکومت سکوت کرده است این یکی ازروشها و خاصه های نوشته های حکومتی ست.
جناب «ناظر » این شخص یک آدم معمولی مذهبی مثل همسایه من مشد علی بقال است یا عمله ناشی رژیم که مردم را برای همکاری با حکومت فرا میخواند در جلد استقلالچی:
(..... همکاری با رژیم جمهوری اسلامی ایران جهت ضربه زدن هر چه بیشتر به تروریست های کرد و همکارانشان، عضویت گسترده در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی در سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و حتی همکاری داوطلبانه و جدی با اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران! .....) به نقل از کامنت تبریزی که از متن مقاله نقل کرده است.
جناب « ناظر»شما که ناظرید پس چرا
پاراگراف بالا که ماننندهایش در متن کم نیست ظاهر میشود نظارت تان غایب میشود؟!