Skip to main content

جناب ناظر،

جناب ناظر،
آ. ائلیار

جناب ناظر،
بله ما سئوال شما را از این گروه کردی که سرباز هم در درگیری آن کشته شده پرسیده ایم.
آقای کیانوش توکلی در مصاحبه ی ویدئویی موضوع درگیری نظامی با رژیم ایران را از یکی از مسئولان آن- حزب دموکرات کردستان-با حزب دموکرات کردستان ایران اشتباه نشود- پرسید. و مصاحبه هم در سایت منتشر شد. این مسئول گفت: «مبارزه ی مسلحانه نمی کنند ولی در کمین هایی که رژیم میگذارد از خود دفاع میکنند.»
مشکل همانطور که نوشته ام مبارزه ی مسلحانه در کردستان ایران از نظر سیاسی-تئوریک وجود ندارد. تنها مسئله «عدم آزادی احزاب سیاسی» در ایران است. رژیم اگر میخواهد درگیریها خاتمه یابد راهی جز آزادی فعالیت سیاسی احزاب درایران ندارد. آزادی فعالیت احزاب مخالف جزو حقوق بشری ست و ضروریست به رسمیت شناخته شود. هم مشکل زندانیان سیاسی حل میشود و هم مشکل کشت و کشتار. راه دیگری نیست.

مسئول ادامه ی این وضع -کشتار متقابل- حکومت ایران است.
نکته مهمی که در مورد احزاب و گروههای کردی در سوریه-ترکیه-عراق- و ایران باید مورد توجه قرار گیرد آن است که این احزاب و گروهها درست است که از زاویه «مبارزه ی ملی و آرمان و تئوری که به اوجالان هم کم و بیش سمپاتی دارند » همه متحد اند؛ اما همه آنها از زاویه ی «تشکیلات- سیاست-تصمیم گیری» مستقل از یک دیگر عمل میکنند. نمی توان آنها را شاخه ی یکدیگر دانست. این دید و تبلیغات صحت ندارد.و این موضوع در مصاحبه های آنها هم اعلام شده است. مسئول زنان کوبانی هم ااخیراً در مصاحبه خود مسئله را بار دیگر متذکر شد. این مصاحبه در سایت هم منتشرشده است.