Skip to main content

من با اولان ساوالان موافق

من با اولان ساوالان موافق
Anonymous

من با اولان ساوالان موافق نیستم اما از او بسیار ممنون هستم که توانسته با سادگی و صراحت افکار و نظرات جناح راست و افراطی جنبش ملی آذربایجان را بیان کند. این نوشته تنها افکاراولان ساوالان نیست. ما هر روز در جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان با این نظرات و عملکردها روبرو هستیم.
اوالان ممکن است عامل رژیم اسلامی نباشد. بخشی از فعالین سیاسی آذربایجان تا دیروز طرفدار رژیم اسلامی و عضو بسیج و سپاه پاسدار بودند و بعد از اپوزیسیون شدن هنوزهم اشتراکات سیاسی و فکری شان را با رژیم اسلامی حفظ کردند


بسیاری از ناسیونالیستهای تورک، هم رژیم اسلامی و هم کوردها را دشمن آذربایجان جنوبی معرفی میکنند.
ناسیونالیستها کوردها را تروریست و رژیم اسلامی را فاشیست و اشغالگر می نامند. اما آنها ترجیح میدهند در مبارزه با کردها در کنار رژیم فاشیست و اشغالگر فارس قرار بگیرند.
جناح راست جنبش ملی آذربایجان از مبارزه ملی کردها حمایت نمیکند و از سرکوب کردها توسط ترکیه؛ داعش، ایران، عراق و سوریه حمایت کرده و خشنود اس. این اولین بار نیست که این جریان اینچنین سخن میگوید. تاکنون اکثر تشکلهای موجود آذربایجان همگی از جمهوری اسلامی و نیروهای فاشیست نظامی ایران در سرکوب کردها حمایت کرده اند. برای نمونه گاموح، یئنی گاموح، احمد اوبالی و تلویزیون گوناذ، کمیته دفاع از غرب آذربایجان، علیرضا اردبیلی همگی ملا حسنی نماینده ولایت فقیه و امام جمعه وقت را "قهرمان ملی" آذربایجان می نامند. همین اکنون هم چنین فکر میکند. همین جریانات سیاسی تورک نیروهای اشغالگر و فاشیست نظامی و پاسداران اسلامی را که در جنگ با پیشمرگان کرد کشته میشوند "شهید" می نامند. آنها از رژیم فاشیست که آذربایجان را اشغال و به مستعمره خود درآورده حمایت میکنند تا کردها را که فقط ادعای ارضی میکنند را سرکوب کند. این جریانات خطر کردها را بیشتر از فاشیستهای اسلامی و اشغالگر ایران میدانند. به همین جهت به رژیم ایران امتیاز میدهند تا به خیال شان کردها ضعیف شوند و دست از ادعاهای ارضی شان بردارند.
کردها اکنون فقط ادعای ارضی به آذربایجان غربی میکنند، آنها مبارزه سیاسی و جنگ روانی با آذربایجانیها میکنند. آنها برای تغییر ترکیب جمعیتی در آ ذربایجان تلاش میکنند اما هنوز جنگ را آغاز نکردند و در عملی شدن اهداف شان شک و تردید زیادی دارند. ولی جمهوری اسلامی در جنگ دائمی و هم جانبه با آذربایجان است تا ترکها را محو و نابود کند. علیرغم این وضعیت ترکهای راستگرا و ناسیونالیست اتحاد با جمهوری اسلامی و امتیاز دادن به رژیم اسلامی را ترجیح میدهند و در توهم پراکنی و عوام فریبی به آلت دست رژیم تبدیل میشوند.
این جریانات برای آذربایجان و جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان بسیار خطرناک میباشند. تا زمانیکه نیروهای دمکراتیک و چپ در آذربایجان ضعیف باشند همفکران اولان ساوالان در آذربایجان میدان دار خواهند بود. ممنون