Skip to main content

آمریکا تعداد افرادش را در

آمریکا تعداد افرادش را در
Anonymous

آمریکا تعداد افرادش را در عراق دوبرابر خواهد کرد
ایالات متحده روز جمعه خبر داد که تعداد مأمورانش را درعراق تقریباً دوبرابر میکند تا بتوان ارتش عراق را برای مقابله با دولت اسلامی آماده کنند. فرستاده RFI در واشینگتن گزارش میدهد که ایالات متحده قصد دارد ۱۵۰۰ رایزن به ۶۰۰ رایزن و۸۰۰ سرباز مسئول حفظ سفارت آمریکا و فرودگاه که قبلا در بغداد و اربیل بودند، بیفزاید. سخنگوی پنتاگون، دریاسالار کبری، گفته است که رایزنهای جدید در تمام بخشهای عراق مستقر خواهند شد.
سخنگوی پنتاگون، دریاسالار کبری، یادآوری کرد که فرمانده مرکزی آمریکا، مراکز تمرین برای ۱۲ تیپ عراقی آماده خواهد کرد. ۹ تیپ از ارتش عراق و ۳ تیپ از پیشمرگان. این مراکز در شمال، جنوب وغرب عراق قرار خواهند گرفت. نیروهای همپیمان نیز به پرسنل آمریکائی میپیوندند تا بتوانند توانایی ارتش عراق را افزایش دهند.

در سه ماه آینده،

تعداد افراد ارتش آمریکا در عراق به ۳۱۰۰ نفر خواهد رسید، جدا از ۲۷۵ نفری که از ژوئن در آنجا بوده اند. برای پرزیدنت بارک اباما، که بخاطر پایان دادن به جنگ بخود میبالید، تصمیم آسانی نبود. کاخ سفید بسیار روی این مسئله تأکید میکند که اینها نیروهای جنگی نیستند وبا وجود این از جبهه دور نخواهند بود ونمیتوان احتمال از دست دادن آنها را ندیده گرفت.
برگردان شده از RFI واشینگتن Jean-Louis Pourtet