Skip to main content

تقدس گرایی مبتنی بر تاریخ،پان

تقدس گرایی مبتنی بر تاریخ،پان
Anonymous

تقدس گرایی مبتنی بر تاریخ،پان ایرنیسم و اوالترا ناسیونالیستهای ایرانی چە ارجحیتی بر تقدس گرایی تاریخ پانها یا اولترا ناسیونالیستهای غیرفارس یا غیر ایرانی دارد؟
اصولا همه ناسیونالیستها و پانها موضع خود را برحق و مقدس و یا حتی انسانی میدانند و در این بین پان ایرانیسم با دیگر پانها فرق و ارجحیتی ندارد!
ایا اصولا میتوان ناسیونالیسم را با ناسیونالیسم نقد کرد و یا اندیشه یک پان را با اندیشه پان دیگر نقد کرد؟

پانها و ناسیونالیستها تاریخ خود را منبع و منشا خير دنیا میدانند!در نوشته مذکور اصولا کم مانده گالیله و کوپرنیک و تمام علم و فلسفه غرب راایرانی بداند!حالا این سوال پیش میاید که پانهای دیگر مگر بیشتر از این ادعا دارند؟
ایشان از توطئه و صدها میلیون دلار پول ترکیه،۴۸۰ میلیون دلار پول عربستان ،نفرات و سلاح و پول اذربایجان کمک بسیار کشورهای دیگر را دخیل جنبش های اعتراضی خلقهای غیر فارس

میداند!شما میتوانید این سخنان را از زبان خامنه ای،جنتی و اطلاعات و سپاه در مواجه با همه مخالفان نظام اعم از قومی یا غیر قومی بشنوید!حالا خواننده حق دارد که بپرسد فرق ایشان با حکومت اسلامی چیست؟ایا فقط ریش و کراوات است؟

با اینکه صدرصد معتقد به نقد جنبشهای غیر فارس هستم!اما این نقد فقط زمانی میتواند کارساز باشد که مبتنی بر منشور حقوق بشر سازمان ملل و تمایز حقوق انسانی و منطقی از حقوق غیر منطقی یا خواسته های افراطی است!نقد مبتنی بر تقدس بخشیدن به ناسیونالیسم ایرانی در مقابل جنبش های مدنی غیر فارس و همه را با چماق پان تورکیسم یا تجزیه طلب کوبیدن،فقط شکافها را عمیقتر میکند و برنامه برای حل مسله نشان نمیدهد