Skip to main content

ناظر عزیز

ناظر عزیز
Anonymous

ناظر عزیز
هدف ما در اینجا انتخاب روشهای مبارزه برای سرافرازی و پیروزی آذربایجان است. ما نباید با حرفها، سیاستها، تاکتیکها و عمکلردهایمان مبارزه برحق مردم ستمدیده آذربایجان را لکه دار و بدنام بکنیم. تعدادی جوان بی تجربه و غیر سیاسی که به حق دلشان برای آذربایجان می تپد با انجام بعضی کارهای افراطی و غیر سیاسی به مبارزه ملی و دموکراتیک آذربایجان لطمه میزنند. ما باید برای رفع اشکلالات به سلاح انتقاد متوسل شویم تا اشتباهات خود را در مبارزه اصلاح کنیم. ما باید از منتقدین ممنون باشیم نه اینکه آنها را همدست و عامل فاشیسم حاکم بر ایران بدانیم. دراین رابطه من به تبلیغات منفی و غلط شما انتقاد کردم و گفتم که سر و گوش بریدن سربازان و پاسداران اسلامی توسط پیشمرگه ها درست نیست.

رژیم اسلامی از این شیوه ها استفاده میکند ما نباید به شیوه های دروغ و اتهام متوسل شویم چون آخرش به ضرر خودمان و آذربایجان تمام میشود.من اشاره به پانترکیسم کرده بودم. دوست عزیز، پانترکیسم تفکری است که آذربایجان جنوبی را به زیرسوال کشیده است. پانترکیسم ایدئولوژی امپراطوری عثمانی بوده که با پرچم اسلام (داعش) و ترک گرایی خواسته اند نه تنها مناطق ترک بلکه جهان را زیر سیطره خود بگیرد و آذربایجان هم در آن مستعمره و حل شود.
آذربایجانی گری با پانترکیسم در تضاد است. ما بر محوریت آذربایجان جنوبی تاکید میکنیم و پانترکیستها بر توران زمین خیالی و تسلط اسلام ترکها بر جهان تاکید میکنند.
از اینها بگذریم پانترکیسم نه تنها در کشورهای تورک بلکه در ترکیه هم شکست خورده و افتخار فاشیستی را در جهان بدوش میکشد. ما نمی خواهیم با ایدئولوژی ورشکسته فاشیستی آذربایجان را رهبری کنیم. اگر هم بخواهیم به سرنوشت دیگر پانترکیستها دچار خواهیم شد و در دنیا هیچ دولتی حاضر نیست به چنین جریانی کمک کند. موضوع پانترکیسم عمیقتر از آن است که بعضی از دوستان ما آنرا "اتحاد ترکهای جهان" تصور میکنند. تاکنون پانترکیستها بزرگترین ضربات را به جنبش ملی آذربایجان زده اند. بخشی از ضعف،انفعال و رخوت فعلی جنبش آذربایجان ناشی از عملکردهای جریانات پانترکیستی است.
دوست گرامی، مردم آذربایجان (مذهبی، کمونیست، ناسیونالیست، سوسیال دمکرات، فذرالیست، استقلال طلب و خودمختاری طلب) باید بر آذربایجانی گری پای بفشارند نه برمحور "دنیای ترک" یا "توران گرایی" . چون پانترکیسم با اهداف تورانگرایی ریشه به تیشه آذربایجان میزند. اکنون روشنفکران مردم ما آگاهتر شدند و روز به روز ایدئولوژی، استراتژی و روشهای پانترکیستی ضعیفتر میشوند.
ناظر عزیز، به سوال اول شما اشاره کنم. در مورد فعالیت کمونیستی و نظامی من در کردستان به فکر فرو نروید. در سالهای اول انقلاب جوانان یا پاسدار و بسیج شدند یا مجاهد و کمونیست. کمونیست شدن در برابر فاشیسم اسلامی و کاپیتالیسم افتخار بوده و هست. کشته شدن بخاطر منافع ستمدیدگان در زندان یا کردستان را به کشته شدن در جبهه های جنگ ایران و عراق بخاطر منافع سرمایه داران اشغالگر و فاشیست اسلامی ترجیح میدادم.
من نه تنها به استقلال کردها بلکه به استقلال ملی همه ملتها احترام قائل هستم. من برای استقلال همه ملتها از ایران تلاش میکنم و از کمونیستهای استقلال طلب آذربایجان هستم،
درست است که اختلاف ارضی کرد و ترک شدت گرفته است و کردها روز به روز قدرتمندتر شده و طمع شان بیشتر و بیشتر میشود. ضعف جنبش ملی در آذربایجان و قدرتمندی جنبش کردها به هیچ وجه نباید ما را به دامن رژیم فاشیستی و اشغالگر ایران بیاندازد. همکاری با رژیم فاشیستی ایران خودکشی سیاسی است. این سیاست بزرگترین ضربات را بر پیکر آذربایجان فرود می آورد.
جمهوری اسلامی ایران، دولت ترکیه، سوریه و عراق بدون اوجلان ساوالانها هم به سرکوب کردها و جنبش حق طلبانه آنها پرداخته ولی بعد از دهها سال نتیجه این است که می بینیم.
باید راه چاره دیگری در کاهش تنشها و خنثی کردن سیاستهای توسعه طلبانه پیدا کرد. مردم آذربایجان باید آگاهتر شوند، خطرات را بفهمند، متشکل شوند و برای مقابله و دفاع از خود در برابر هر تعرضی آماده شوند. موضع دفاعی در هر شرایطی درست نیست و راههای پیشگیری زیادی وجود دارد. راههای سیاسی و صلح آمیز جهت رفع اختلاف دو ملت ستمدیده کرد و ترک اهمیت زیادی دارد.ملتهای ترک و کرد باید بدانند که ما مرزهای طولانی با هم داریم و جنگ و دشمنی به نفع هیچ کدام نیست. آنها برای ساختن کشور و دولت مستقل و مسحکم احتیاج به ثبات و صلح و امنیت در منطقه دارند. کردها در عراق اینرا تجربه کردند، حمله داعش و درگیر شدن در جبهه های دیگر "استقلال" آنها را به عقب انداخت.