Skip to main content

جناب بابک آزاد؛

جناب بابک آزاد؛
Anonymous

جناب بابک آزاد؛
شما از ابتدا تا انتهای سخنانتان به مخاطب اطلاعات نادرست میدهید، و مثل اینکه حالا طلبکار هم هستید!
یک- شما در ابتدای صحبتتان از آقای الوین توفلر با عنوان پرطمطراق «جامعه شناس بزرگ آمریکایی» نام میبرید و بقیه حرفهایتان را ظاهرا بر اساس مشاهدات این «جامعه شناس بزرگ آمریکایی» به پیش میبرید. برخلاف ادعای شما، آقای الوین توفلر هیچوقت جامعه شناس نبوده اند. خودشان هم چنین ادعایی ندارند. حتا در ویکی پدیای انگلیسی هم کسی او را جامعه شناس خطاب نکرده است، چرا که تخصص ایشان در جامعه شناسی نیست و کلا ایشان تخصص علمی ندارند. برای همین هم از القاب غیرعلمی فانتزی گونه مانند «فیوچریست» و غیره در مورد خودشان استفاده میکنند. از منظر جامعه شناختی

از منظر جامعه شناختی، «فیوچریست» یعنی چیزی شبیه فال بینان خودمان! همانطوری که قبلا گفتم، ایشان یک بیزینس من هستند و مدرک تحصیلی بالای لیسانس هم ندارند، آن هم لیسانس ادبیات از دانشگاه نیویورک. حالا چرا شما...... میگویید و و طلبکار هم هستید؟ دستکم سعی کنید در حد ویکپدیای بی در و پیکر اخلاق علمی داشته باشید، و بجای یکدندگی، بخاطر اطلاعات غلطی که داده اید، از مخاطبانتان عذرخواهی نمایید.
دو- شما مارکس را به نداشتن آگاهی در مورد نقش تکنولوژی متهم کرده اید. هرکسی که با الفبای آثار مارکس کوچکترین آشنایی نیز داشته باشد، میداند که این ادعای شما کذب محض است و همچنانکه قبلا یادآور شدم، بر خلاف ادعای شما مارکس و انگلس درک فوق العاده بالایی از نقش ماشین و تکنولوژی در جوامع بشری داشتند، تا آنجایی که بعضیها آنان را به «دترمینیسم تکنولوژیکی» متهم نموده اند. کافی ست شما به معنا و مفهوم مقوله هایی مثل «شیوه تولید،» نقش دینامیک نیروهای مولد، تعریف «ابزار، ماشین آلات و تکنولوژی» در نوشته های مارکس دقت نمایید تا به عمق بی پایه بودن حرفهایتان پی ببرید. حالا بجای روشنگری در رابطه با انتقادات کنکرت من، آمده اید و یک سؤال بیمورد دیگر مطرح کرده اید. اینکه انقلاب طبقاتی به آن شکلی که مارکس پیشبینی کرده بود شکل نگرفته، دلایل متعددی دارد که خارج از حیطه صحبتها و قصه های مادربزرگانه شما در آن ویدیو میباشند. اول لطف کنید و حرفهایتان را اصلاح بفرمایید تا بعد به مباحث دیگر برسیم.