Skip to main content

جناب وجدان آگاه, قربان بنده

جناب وجدان آگاه, قربان بنده
Anonymous

جناب وجدان آگاه, قربان بنده نه سنگ کاپیتالیسم را به سینه میزنم و نه سنگ کمونیسم را. تخصصی هم در علوم اقتصادی و سیاسی ندارم چون عمر من صرف رشته های دیگر شده است. احتیاجی هم به تئوری های کاپیتالیسم و کمونیسم ندارم چون بالا خره این فرضیه ها به بوته آزمایش گذارده شده و بعد از اینهمه سالها نتایج معلوم است. اما اگر ٣ میلیون برده در چین, کامپیوتر و تلفن برای شرکت های آمریکایی میسازند در مقایسه با یک میلیارد و سیصد و پنجاه و هفت میلیون جمعیت چیزی در حدود 0000022/ 0 میگردد. در مقایسه در امریکا ٦ میلیون و ٩٧٧ هزار و ٧٠٠ نفر تحت مجازات های قانونی اند که از این رقم در حدود ٢ میلیون و ٢٧٠ هزارنفر در زندان و بقیه یا در تعلیق مراقبتی هستند و یا آزادی مشروط دارند؛ یعنی تقریبا ٣ در صد جمعیت بالغ امریکا به اضافه تقریبا ٧١,٠٠٠ نوجوان; امریکا دارای بالاترین تعداد زندانی در دنیاست و بعد از سی شل

سی شل ( ٧٨٦ زندانی با جمعیت ٩٠,٠٠٠ نفر) دومین کشور از جهت تعداد نسبی زندانیان است. ( آمارها مربوط به سال ٢٠١١ - منبع ویکیپدیا - Incarceration in the United States ). علت این تعداد زندانی باشد برای فرصتی دیگر.

اما در باره لوله های حمل نفت کی ستون, ناز شست کورپوریشن های کانادایی و آمریکایی که آلوده ترین نوع نفتی را استخراج و به بنادر امریکا حمل میکنند. نصیب ما از این عملیات, آلودگی هرچه بیشتر محیط زیست و افزایش احتمال بروز زلزله در مسیر لوله هاست.