Skip to main content

درمورد «انقلاب تکنولوژی

درمورد «انقلاب تکنولوژی
آ. ائلیار

درمورد «انقلاب تکنولوژی-دیجیتالی» لازم است بگویم که اکنون علم و صنعت بشر به اندازه ای پیشرفت کرده که می توان برای همه مردم کره ی زمین بدون «کارکردسرمایه و استثمار» و فقر و جنگ و دیکتاتوری - و بسیاری مشکلات دیگر-یک زندگی انسانی و شایسته و با نشاط و آزاد فراهم نمود. جوامعی سازمان داد که شاید هزاره ی آینده بتواند برای مردم تا حدی چهره بگشاید.که در حال حاضر نیز امکانات تحقق علمی-صنعتی آن فراهم است. حتی طراحانی نیز در مورد تست چنین مدلهایی کار کرده اند.

اما مشکل مثل همیشه خود «سرمایه و امکانات و علم» است که در انحصاربخش کوچکی ازافراد جوامع قرار دارد. و بهیچ وجه راضی به این کار نیستند. و دوست دارند میلیاردها انسان را در بردگی نگاه دارند. چون خصایل و فرهنگ در سطح پایین قرار دارد. بشر هنوز نتوانسته خود را از اسارت حیوانیت خویش رها سازد. در

اسارت خصایلی ست که حتی حیوانات هم از آنها آزاد اند! فرهنگ مسلط بر بشر هنوز فرهنگ داعشی ست. حتی در بخش سکولار. پیشرفت های علمی دلیل بر رد سوسیالیسم نیست برعکس دلیل اثبات درستی آن است. و رد نظام سرمایه داری. نشان آن است که جهان بهتر امکان پذیر است. و ضروریست که همه شرایط تحقق آن توسط بشریت فراهم شود.