Skip to main content

همینطوری که این اقای شکوری

همینطوری که این اقای شکوری
Anonymous

همینطوری که این اقای شکوری نادانی این پسره امید دانا را به رخش کشید. من قول میدم که اگر بنی صدر هم با رضا پهلوی مناظره کنه دقیقا به همین شکل رضا پهلوی را با خاک یکسان میکنه. انصافا بنی صدر وطرفداراش اگر چه همیشه ضعف تشکیلاتی داشته اند اما از نظر تیوریک و سواد سیاسی از تمام گروه های داخلی و خارجی یک سر و گردن بالاترند. من فقط یک جلسه از سلسله درسهای بنی صدر در مورد پوزیتیویسم را تو سوند کلاد گوش دادم و واقعا اعتراف میکنم که این بشر نابغه هست. حیف که در این 30 ساله تا دلتون بخواد توسط ،،،،،مثل این امید دانا و شریعتمداری تخریب شده و گرنه جایگاه اش باید بالاتر از این باشه

من آقای امید دانا را نمیشناسم و نمیدانم او چه اظهاراتی در مورد سید ابولحسن بنی صدر ابراز داشته٬ ولی با گذری کوتاه در مقالهء آقای مازيار شکوری گيل چالان براحتی درمیابم که این آقا درنوشتهء طولانی خود کاری جز قلب واقعیت و وارونه جلوه دادن وقایع به نفع فرزند سابق معنوی «امام» انجام نداده. آقای مازیار شکوری میفرمایند «بنی صدرچه درمجلس خبرگان قانون اساسی وچه پس ازآن بارها وبارها با تصويب اصل ولايت فقيه که مورد نظرخمينی وحزب جمهوری اسلامی بود با صراحت تمام به مخالفت برخواسته بود». ایشان برای اثبات این نظریه به یک سری اظهارات بنی صدر که بیش از هرچیزجنبهء کلی گویی دارد اشاره میکند. همچنین آقای شکوری به بعضی از اظهارات منتظری (که آشکارا نه بیانگرواقعیت بلکه معرف دیدگاههای شخصی اوست) در این مورد اشاره میکنند. من توجه آقای شکوری را به مقالهء ابولحسن بنی صدر در دفاع از ولایت فقیه در روزنامهء انقلاب اسلامی شمارهء ۱۶۸ صفحهء ۵ منتشر شده در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۵۸ تحت عنوان «من خود از نویسندگان اصل ۱۱۰ (ولایت فقیه بودم) بودم» جلب میکنم تا ایشان متوجه شوند که چقدر درمورد عدم اعتقاد بنی صدر به ولایت فقیه بی ربط صحبت میکنند.
روح الله خمینی آشکارا هر کسی را که به قانون اساسی اعتقاد نداشت از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منع کرد. بر همین مبنی مسعود رجوی از ادامهء رقابت در آن انتخابات منع شد. شرکت ابولحسن بنی صدر در آن انتخابات نشانهء قبول قانون اساسی جمهوری اسلامی از جمله اصل ۱۱۰ ولایت فقیه است. در این اصل اختیارات بیشماری از جمله عزل ريیس جمهور بر عهدهء ولی فقیه است. بنی صدر نمیتواند منکر قبول ولایت فقیه شود در حالیکه نه تنها قانون اساسی ولایت فقیه را قبول داشته و بر اساس اعتراف صریح خودش از تدوین کنندگان این اصل بوده٫ بلکه حکم ریاست جمهوری را هم از ولی فقیه گرفته. اگر براستی بنی صدر به ولایت اعتقاد نداشت برای چه تا کمر دولا شد تا دست ولی فقیه را در ازای گرفتن فرمان رسمی ریاست جمهوری ببوسد؟
افزون بر این روح الله خمینی در یک حکم حکومتی اختیارات خود را در مقام فرماندهی کل قوا (که بر اساس اصل ۱۱۰ ولایت فقیه مورد حمایت بنی صدر به او داده شده بود) بصورت موقت واگذار رییس جمهوری اسلامی کرد. نفس گردن نهادن بنی صدر به حکم حکومتی خمینی دلیل قبول اختیارات ولایت فقیه توسط اوست و نشان از آن دارد که عدم پایبندی بنی صدر به ولایت فقیه دروغی بیش نیست! بنی صدر نمیتواند مدعی عدم آشنایی خود با نظریهء ولایت فقیه خمینی شود. اگر او براستی از دیدگاههای ارتجاعی/فاشیستی خمینی در مورد ولایت فقیه آگاهی داشت٬ پس شریک تمام دروغگوییهای خمینی در آن زمان است! اگر او در این زمینه بی اطلاع بود٬ پس او ... بیش نیست که براحتی فریب یک آخوند دیوانه و بیسواد را خورد!
آقای مازيار شکوری گيل چالان مدعی است که بنی صدر مخالف ازدواج دخترش با رجوی بود. ایشان محبت کنند و مدارک این ادعا را نشان دهند. کجا بنی صدر به هنگام ازدواج دخترش با رجوی مخالفتش را بیان کرد؟ بنی صدر لااقل میبایست اینقدر شعور میداشت که از اثرات خبری این ازدواج آگاه باشد! اواگر براستی مخالف این ازدواج بود میبایست بطور رسمی در همان زمان مخالفتش را ابراز کند. نه آنکه مدتها بعد از مات شدن سیاسیش چنین ادعایی را ابراز دارد.
اگرمبنا را بر صداقت ابوالحسن بنی صدر گذاریم باید اعتراف کنیم که او در عمل مرد .... است که لااقل در دو دوره آلت دست دو نفر شد: یکی پدر معنویش خمینی و دیگری دامادش رجوی! بنی صدر آنقدر ... است که حاضر شد بخاطر یک معاملهء سیاسی دختر زیرسن رسمی خود را وجه المصالحه قرار دهد. براستی که چنین ..... از جانب هیچ شخصیت سیاسی دیده نشده! اوریانا فالاچی بعد از ملاقات با بنی صدر او را «چارلی چاپلین منهای هنر» خطاب کرد!