Skip to main content

ناسیونالیسم در ترکیه مبتنی بر

ناسیونالیسم در ترکیه مبتنی بر
Anonymous

ناسیونالیسم در ترکیه مبتنی بر سنی گرایی است و این حتی در تضاد با ناسیونالیسم در اذربایجان است،بخاطر همین است که نسل جدید ترکیه پرستها در اذربایجان،علیه هویت شیعه،شمشير برداشته،و سعادت اذربایجان را در تغییر مذهب از شیعه به سنی گرایی میدانند!
مثلا گونتای گونجالب کتابی نوشته که در ان شاه اسماعیل را طلیعه دار ناسیونالیسم فارسی معرفی کرده و در مناظره ای که لینکش را میگذارم،فاضیل موصطفی از ترکیه پرستان معروف و مبلغ سنی گرای مشهور از شاه اسماعیل با سلاح ترکیه پرستی و سنی گرایی مدافع تز خیانت شاه اسماعیل به اذربایجان گونتای گونجالب است!
http://youtu.be/KIrYZ3-uo9c

اینان حتی کار را به جایی رسانده اند که شروع تاریخ اذربایجان را با انور پاشا محاسبه میکنند.در لینک زیر جمیل حسنلی در نقش مناظره با فاضیل موصطفی با موضوع بابک و شاه اسماعیل دشمن اسلام است، ظاهر میشود،در این مناظره جمیل حسنلی قرار است

نقش مخالف فاضیل موصطفی را بازی کرده و از بابک یا شاه اسماعیل دفاع کند،که بیشتر مانند کسانی در مجلس جمهوری اسلامی وقت مخالف میگرفتند و موافق صحبت میکردند،در نقش اقای تایید،فاضیل موصطفی ظاهر میشود.
http://youtu.be/FhtaUSgGG6c
البته جناب جميل حسنلى خود از ترکیه پرستان لاییک میباشد كه به راسيسم ايرانى هم خدمتى كرده است! در اوصافش همین بس که در مورد اذربایجان ایران فقط یک کتاب نوشته و انهم فرقه دموکرات اذربایجان را کلا دست ساخته شوروی معرفی کرده!البته با اینکه نقص های فاحشى دارد اما زودتر از اذربایجان در ایران ترجمه شد و این کتاب شده حالا چماق ناسیونالیسم فارسی بر علیه حرکت هویت خواهی اذربایجان!حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را؟
البته ایشان این کار را با هشیاری و دانایی انجام داده، و ان اینکه نظریه مدل الگوی فرقه دموکرات را بدنام کرده و نظریه مدل الگوی ترکیه پرستی خود را در بلند مدت جایگزین کند.
کتاب دارای اشتباهات فاحش است اما مترجم ایرانی بخاطر اینکه استفاد اش را بکند اشتباهاتش را در ترجمه نیاورده است و مقام علمی نویسنده چنان بالا برده که کتابش وحی منزل است!مثلا در این کتاب کودتای رضاخان را محصول حزب کمونیست شوروی معرفی میکند!
اما چون به کار ناسیونالیستهای ایرانی میاید خطاهایش دیده نمی شود و فقط چون ادعا کرده فرقه دموکرات دست نشانده است کتاب مرجع ناسیونالیستهای ایرانی شده!
البته بعدا دید آش خيلی شور شده مصاحبه ای کرد و ترجمه را تحریف شده و یا گفته هايش را تلطیف کند،اما اگر تحریفی بودبه نفع ندیدن اشتباهات فاحش جناب حسنلی بود و ایشان انقدر به چپ الرژی دارد که کودتای رضاخان را محصول شوروی و حزب کمونیست میداند!
حالا این ادم چطوری بیطرفانه در مورد فرقه دموکرات اذربایجان کتاب نوشت؟عاقلان دانند
البته اینها نه در الگوی پان تورکیسم که در الگوی ترکیه پرستهای افراطی هستند،همانها هستند که پای ولی کوچوک را به این حرکت باز میکنند!و در اخر این شعار هم محصول تبلیغات انهاست و نتیجه ای در سرنوشت خلق اذربایجان نخواهد داشت