Skip to main content

Alexander Orlov 18 Nov. 2014

Alexander Orlov 18 Nov. 2014
Anonymous

Alexander Orlov 18 Nov. 2014
برگردان وچکیده از:
New Eastern Outlook
آیا آمریکا و متحدانش خود را برای یک حمله به سوریه آماده میکنند؟

در حالیکه واشینگتن با سر سختی وانمود میکند که بر علیه داعش در عراق و سوریه میجنگد، در حقیقت کاخ سفید بطور جدی در حال آماده سازی عملیات سرنگونی بشار اسد است.
با شرکت فعال ایالات متحده، ریاض و آنکارا، مخالفان مسلح سوریه ای و گروهِ پان سعودی « جبحهِ الانصر» و باقی مانده ارتش آزادی سوریه، یک شاخه متحد را تشکیل داده اند. امکانات کمکهای هوایی از طرف ترکیه و عربستان صعودی بطور جدی بررسی میشود. ارتش این دو کشور از هم اکنون بطور منظم در حال پروازهای شناسایی در بالای سوریه هستند.

بنابر گزارشهای تازه، سناریو جنگ، پس از تجهیز و آماده سازی اپوزیسیون سوریه و سروسامان دادن شرایط در کوبانی، فوری علیه دمشق به اجرا در میآید. همه این کوششها با هدف نبرد بر ضد داعش انجام میگیرد. این تصادفی نیست که کشورهای غربی، طرح یک راه حل پیکار بر علیه داعش در عراق وسوریه را بوسیله سازمان ملل ممنوع کردند! رسانه های غربی از هم اکنون شروع به آمادگی افکار عمومی در این مسیر کرده اند. ترمز اصلی این طرح، موضع مسکو و پکن است. مقصود تکرار نسخه لیبی میباشد.
دادن صورت قانونی به دخالت نظامی و پایه ریزی یک « منطقه پرواز ممنوع هوایی» برروی سوریه است که بدون آن، ادامه برنامه آمریکاییان، ترکیه و صعودیها غیر ممکن خواهد بود.
جایگاه تهران، که نفوذی بیچون وچرا در دمشق دارد و قادر به کمکهای مشاورتی نظامی به اسد است، بسیار مهم است. اما تهران از یک طرف مانورهایی برای حفظ روابط خود با دمشق میدهد و از طرف ذیگر باید گفتگوهای برنامه اتمی خود را که در عمان انجام میگیرد با سازش راه ببرد.
ایران در حال شکل دادن یک سازمان مانند سپاه پاسداران در عراق است « ارتش مهدی» که هسته آینده مقاومت ضد آمریکا را تشکیل خواهد داد. این نشانه آنستکه، ایران نمیخواهد عراق و سوریه را از دست بدهد.
ارتش داعش فعلا دارای 45000 جنگجوست که 10 تا 12000 آنها از کشورهای مختلف عربی آمده اند. از میان این عده، تعداد بسیار بالایی صعودی هستند. از بین بردن چنین سازمانی، نیروی سازمان یافته زمینی لازم دارد که از 100 تا 120000 سرباز آمریکایی تشکیل شده باشد. اوباما، برای چنین نبردی اجازه کنگره را لازم دارد، چراکه او اکثریت را در این کنگره از دست داده است. اکنون او « روباه بدام افتاده » سعی دارد ریسک یک دخالت نظامی را با مشارکت رغیب خود انجام دهد. اما جمهوریجوهان به سختی در این دام میافتند.