Skip to main content

رازی گرامی، راستش را بخواهید

رازی گرامی، راستش را بخواهید
Anonymous

رازی گرامی، راستش را بخواهید من هم نمی دانم که آیا اجداد من به زور شمشیر وارد این سرزمین شده اند یا اینکه از اول آنجا بوده اند و یا اینکه... بعضی ها می گویند چون زبان من ترکی آذربایجانی است، اجداد من به زور شمشیر وارد شده اند و من این فرض را گرفتم و با توجه به این فرض خواستم بگویم که حتی اگر اینطور هم باشد، تفکر اخراج به دلیل ندانستن زبان فارسی و یا تسلط به آن، تفکری بغایت ارتجاعی و ضد بشری است.
تصور کنید که اگر این تفکر وارد جامعه شود و طرفدارانی در جامعه پیدا کند، به کجا می تواند منجر شود و چه جنایتها و خونریزیهایی با همین تفکر می تواند انجام شود.
من فکر می کنم که باید با چنین تفکراتی مبارزه کرد و عمق ارتجاعی بودن آنها را نشان داد.
در مورد <پارانویای "همه شوینیست پنداری"> لازم به تذکر است که این پرانویا یک خیابان دوطرفه که هیچ، خیابان چند طرفه است. این پارانویا از هر طرف وجود دارد. تا

تا کسی می خواهد حرفی بزند و حقی را طلب کند، اول به لهجه اش نگاه می کنند تا ببینند که فارسی زبان است، ترکی زبان است، کردی زبان است، عربی زبان است و یا.... و بلافاصله پندارها شروع می شود: این بابا پان فارس است، پان ترک است، پان کرد است و...
اصولا کمتر کسی به اصل مطلب مورد نظر فکر می کند.
من در ماشین انواع و اقسام موسیقی ها را به زبانهای مختلف دارم و با کمال میل به آنها گوش می دهم و از آنها لذت می برم. ولی در ضمن تجارب تلخی از این موسیقی ها دارم! چرا تجارب تلخ؟
بارها اتفاق افتاده که یک دوست فارسی زبان در ماشین بوده و اتفاقا یک ترانه آذربایجانی پخش می شده. بلافاصله شنیده ام: بابا تو هم که پان ترکیست هستی!!!
بارها هم اتفاق افتاده که دوستی آذربایجانی در ماشین بوده و ترانه فارسی و یا کردی و یا ارمنی پنش می شده. بلافاصله شنیده ام: تو هم کا مانقورت شده ای!!!
در سایتهای اینترنتی هم همینطور است. تا بخواهی حرفی بزنی و یا از حق و حقوقی دفاع کنی، بلافاصله به <تبار>ت توجه می کنند. دینای بدی شده است!!
در مورد آقای کرمی حق با شماست. نباید زیاد سخت گرفت ولی ساکت هم نباید ماند.
آقای کرمی دانشمند والامقامی است که در همه رشته های علمی دنیا از تمامی دانشمندان آن رشته ها باسواد تر و دانشمندتر است و فقط یک فیلتر دارد و همه علوم دنیا را از آن فیلتر می گذراند: فیلتر <نژاد و تبار> :)