Skip to main content

دوست گرامی

دوست گرامی
دكتر عبدالستار دوشوكي

دوست گرامی
در اینترنت جستجو کن و ببین که گروه های تکفیری و متعصب سنی مذهب چقدر به بنده حمله کرده اند. من هم بدون تعارف و سیاست بازی، گروه های متعصب سنی و تکفیری را چه در ایران و چه در منطقه محکوم کرده ام و می کنم. لطفا به بخش آرشیو نویسندگان سایت ایران گلوبال رجوع کن و به مقالات من سری بزن. من به سکولاریسم (جدایی کامل دین از حکومت) معتقدم. من معتقد نیستم که متعصبین و تکفیریون ســُــنی مذهب نظیر القاعده، طالبان، الشباب، بوکوحرام و داعش پرونده بهتری از جمهوری اسلامی دارند. پرونده آنها صد برابر سیاه تر از جمهوری اسلامی است. و اگر این گروه های ســُــنی مذهب به قدرت برسند، وضع صد برابر بدتر خواهد شد. نمونه اش داعش، بوکوحرام، طالبان و غیره هستند که جنایات آنها بر علیه بشریت توصیف ناپذیر است. گروه های مسلح و متعصب شیعه در پاکستان و لبنان و یمن و غیره هرگز شیعه نمی کشند. اما گروه های سنی، بیشتر

اما گروه های سنی، بیشتر سنی ها را می کشند که بمراتب خطرناکتر و وحشی تر هستند.


من حتی از بقیه نیروهای سیاسی بلوچ هم که در مقابل جنایات گروهای تکفیری بلوچ سکوت کرده بودند، انتقاد کرده ام و ادبیات و عملکرد و تفکر ضد شیعه گروه هایی مثل جندالله را شدیدا محکوم کرده ام. بعنوان مثال در پایان این مقاله نوشته ام:
http://iranglobal.info/node/33053
"نیروهای سیاسی بلوچ باید مشخصاً اعلام کنند که توجیه، تائید، تقدیس و ترویج خشونت، بمبگزاری و کشتار انسانهای بیگناه و انتقامجویی عریان در شدیدترین و بی رحمانه ترین اشکال متصور آن توسط جمهوری اسلامی و جــنـدالله در بلوچستان بازتولیدی جز خشونت ندارد و شدیداً محکوم است. خشونت و کشتار های ضد انسانی جندالله نظیر آنچه که امروز در چابهار رخ داد نفرت و انزجار هر انسان با وجدانی را بر می انگیزد و آن را شدیدا ً تقبیح و محکوم می کند".

در نتیجه کارنامه من (بدون ذره ای فرصت طلبی سیاسی و یا تعصب قومی و مذهبی) در مورد اشاعه سکولاریسم و محکوم کردن تعصب سنی گری و تکفیری کاملا روشن است. انتقاد از شیعگیری متعصب بهنود و برومند، به معنای آن نیست که بنده با سنی گری متعصب سنی ها موافقم و یا سکوت کرده ام و یا آن را محکوم نمی کنم. اتفاقا من ســُــنی های تکفیری را همانند شیعه های تکفیری (بدون ذره ای تبعیض و فرق گذاشتن) محکوم کرده ام، و انسانیت و انسان بودن را اصل قرار داده ام.