Skip to main content

راسیزم و پان فارسیزم عریان

راسیزم و پان فارسیزم عریان
Anonymous

.........
نه ماه زندان به خاطر تشکیل گروه موسیقی آذربایجانی و شرکت در جشن سالانه کودکان جهان تورک
باقر ابراهیم ‌پور از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است. به گزارش سايت تبریز سسی، دادگاه رسیدگی به پرونده این فعال فرهنگي ترک روز دوشنبه ۲۸مهرماه ۹۳ به ریاست قاضی ایمانی و به وکالت خانم باغبان برگزار گردیده بود. اتهام باقر ابراهیم پور تبلیغ علیه نظام، تشکیل گروه غیر قانونی عنوان گردیده است. اتهام یاد شده به سبب عضویت و همچنین فعالیت وی در گروه لاچین بوده است.
وی روز یکشنبه ۱۶شهریورماه ۹۳به شعبه ۲۰ احضار و پس از بازپرسی با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی به طور موقت آزاد گردیده بود. پيش از اين نیز باقر ابراهيم پور روز چهارشنبه ۷خردادماه ۹۳به اداره اطلاعات تبریز احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود. ماموران امنیتی به وي عنوان نموده بودند که بلیط‌های

تهیه شده برای استانبول را می‌بایست کنسل و از شرکت در این مراسم خودداری نماید. اعضای گروه کودک لاچین قصد داشتند روز پنج‌شنبه ۸ خردادماه ۹۳برای شرکت در جشن سالانه کودکان جهان تورک به استانبول ترکیه سفر کنند. گروه لاچین از سال ۱۳۸۸در این جشنواره مهم شرکت داشته است و قرار بود امسال نیز اعضای این گروه به مدت ۵ روز در استانبول و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خود در جشنواره حاضر باشند.

گروه لاچین که در حوزه هاي فرهنگی و هنری از جمله رقص و موسیقی آزربایجانی ميکند یک موسسه غیر دولتی می‌باشد که از سال ۱۳۷۷در تبریز شروع به کار نموده و بارها اعضای آن از طرف وزارت اطلاعات بازجویی و یا بازداشت شده‌اند.

2014-11-25 11:45:12