Skip to main content

آقای ناصر کرمی، ادامه کامنت

آقای ناصر کرمی، ادامه کامنت
Anonymous

آقای ناصر کرمی، ادامه کامنت قبلی....
هر زبانی کم و کاستیها و نقاط قوت خود را دارد. هیچ زبانی کامل و بی ایراد نیست. همه زبانها، مخصوصا در این دوران، از هم تاثیر می گیرند و وجود لغات بیگانه در یک زبان، نشانه ضعف آن نیست بلکه علل تاریخی و فرهنگی و جغرافیایی خودش را دارد.
- در مورد کتاب ده ده قوروقوت نوشته اید. این کتاب هم کتاب افسانه هایی است از ایل اوغوز و ارزشش کمتر یا بیشتر از دیگر افسانه ها در زبانهای دیگر نیست.
- نوشته اید که < فرهنگ تُرک تباری همین است که تمام انسانها را دشمن خود میداند...> نه جناب کرمی این فرهنگ <ترک تباری> نیست. طبیعتا در میان ترکی زبانان کسانی هستند که دیگران را دشمنان خود می دانند ولی این فرهنگ ترکی زبانان یا بقول شما <ترک تباران> نیست. درست مانند فارسی زبانان که در میان آنها هم کسانی هستند که دیگران را دشمن خود می دانند. چرا راه دور برویم؟ همین خود شما مگر

همین خود شما مگر <ترک تباران . عربتاران> را دشمن خود نمی دانید و با تمام نیرو آنها نمی کویبد؟
در آذربایجان ایران مردمان زیادی با زبانها و ادیان مختلف زندگی می کنند: ارمینها، آسوریها، کردها، زرتشتیان بهاییان و.... در طول سالیان دراز همه این مردم در کنار هم و در مسالمت کامل زندگی کرده اند. اگر جمهوری اسلامی بهاییان را مورد تبعیض و کشت و کشتار قرار می دهد، یا اگر ملا حسنی قتل عام قارنا را به راه می اندازد، شما چرا اینها را به حساب <ترک تباران> می گذارید؟ آیا دلیلی بجز دشمنی شما با <ترک تباران> دارد؟ شما بارها در نوشته هایتان اشاره کرده اید که خلخالی و موسوی تبریزی و موسوی اردبیلی و... <ترک تبار> هستند. آیا درک این موضوع خیلی سخت است که کار این جنایتکاران هیچ ربطی به <تبار>شان ندارد و آنها فقط اسلام را پیاده می کنند؟ همچنانکه گیلانی و شاهرودی و خمینی و جنتی و... به وظیفه اسلامی خود و برای جیبهایشان این همه انسان را می کشند. آیا ربط دادن جنایت به <تبار> انسانها نشانه بی دانشی نیست؟
- در پایان اعلام کرده اید که بحث نوشتاری با من را پایان می دهید و حاضر به مناظره در هر رسانه ای و در پالتاک هستید. من متاسفانه نه حوصله و نه وقت شرکت در اتاقهای پالتاکی را دارم و اگر هم در اتاقی شرکت بکنم، بسیار به ندرت است. هر یک از ما اگر حرفی برای گفتن داریم، می توانیم در همین رسانه که آزادی کامل هم در آن رعایت می شود، حرف خودمان را بزنیم و برای بحث بهانه ای نیاوریم.