Skip to main content

در دوران کنونی ایران، مردان

در دوران کنونی ایران، مردان
Anonymous

در دوران کنونی ایران، مردان سیاسی لائیک وکنشگرانی که از کشتارهای پی درپی جان سالم بدر برده اند ودر بیرون از ایران، اینجا و آنجا، به فعالیت های پراکنده، چه علنی وچه غیرعلنی مشغول هستند، دیگر حرفی برای گفتن ندارند. و اگر هم چیزی میگویند، تنها برای رفع کسالت است.
گروهی هنوز بر سر مش مارکسیسم، ظرف وظروف شکسته شده را بسوی یکدیگر پرتاب میکنند وگروه دیگر در نستالژی شاه وشاهنشاه بسر میبرند. گروهی با چادر و روسری، هنوز نان از تنور بیرون نیامده، رئیس جمهور انتساب کرده اند ودر کنارش امام غایب را نیز در چاه فرو داده اند. درون ایران چند مرد سیاسی دلسوز سالهای پایانی زندگی را در پیش دارند.
ایرانیان به مردان سیاسیش دیگر باور ندارند. نرینه های دولتمدار آزمونهای خود را با نمره های بسیار پائین پشت سر نهاده اند. مردسالاری، چه در کانون خانواده و چه در بیرون از آن، از خطوط قرمز گذشته است.

اما زنان با همه این ناگواریها توانسته اند در جامعه ایرانی نقش آفرینی کنند. سنبل این مبارزات زنان را میتوان خانم نرگس محمدی و خانم نسرین ستوده دانست. ایندو با همه ناگواریهائی که بسیاری را راهی خارج از ایران کرده، توانسته اند با شهامتی ستودنی از حقوق مدنی ایرانیان دفاع کنند. سخنرانی خانم محمدی بمناسبت سالگرد مرگ ستار بهشتی میتواند دریچه ای را برای مردم ایران باز کند؛ و پیامی به مردم باشد. دریچه ای از امید برای فردای ایران. فردایی که شاید سازنده اش زنان باشند! فردای آزاد. زنانی که میتوانند دموکراسی به ارمقان بیاورند. زنانی که همه این جاده های پر تلاطم را طی کنند ومردان خسته را یاری دهند. زنانی که لایق نامزدی پست رئیس جمهور هستند.