Skip to main content

چی میگی آقا یوسف؟ چرا از این

چی میگی آقا یوسف؟ چرا از این
Anonymous

چی میگی آقا یوسف؟ چرا از این شاخه به آن شاخه می پری؟ این دو ویدئو چه ربطی داشتند به شعار شما؟ گروهی از مردمان خودشان را می خواهند ترک تعریف کنند. خوب چه اشکالی دارد؛ تعریف بکنند! می خواهند در مقابل هویت فرمایشی آذری و آریایی بر هویت اصیلشان پافشاری بکنند. خیلی هم خوب و خیلی هم درست و مترقی و سازنده تا اینجای کار. «تورک دیلینده مدرسه - اولمالیدیر هر کسه»، «بیز دوستلوغا گووه نه رک، گله جه یه آتدیملاریق» شعار از اینها بهتر نمی شود.
احتمالا ربط این شعارها با «بیز هارا فارسلار هارا» را این طور توجیه می کنید که همان جمعیتی که این شعار را می دهد، همان جماعتی است که در استادیوم بوزقورد گرفته. اینها به خاطر این است عزیز من، که تعریف روشنفکر را نمی دانید.
مرحوم علامه جعفری شخصیتی مسلمان و مذهبی بود و لابد بسیاری از روشنفکران آنتی اسلامیست ما، ایشان را فردی عقب مانده و ... می دانند.

اما ایشان یک حرفی در مورد سیاستمدار دارد که همان حرف را می شود به روشنفکر هم تعمیم داد. ایشان یک جایی می گفتند که حرفه سیاستمدار شبیه حرفه پزشک است. سیاستمدار نگاه می کند که صلاح جامعه در چیست و آن سیاست را به پیش میبرد؛ درست مثل پزشک که مصلحت بیمار را می سنجد. مریض ممکن است کله پاچه تقاضا کند اما این دلیل میشود که پزشک با این خواسته موافقت کند تا پزشک خوبی شود؟ پس در این صورت فرقش با چلوکبابی در چیست؟
جامعه آذربایجان جامعه ای بوده تحت ستم مضاعف و مردم خواسته های به حق زیادی دارند. روشنفکر باید با این خواستهای مترقی همراه و همگام باشد. اما نه با هر حرکت و شعار ارتجاعی به صرف آنکه «مردم چنین می گویند». این دلیل نشد. همه مردم دنیا زمانی می گفتند خورشید دور زمین می گردد جز یک نفر که از قضا حق هم با همان یک نفر بود.
از چند روز پیش نان گران شده و مردم معترضند. همه مردم ندار و کم درآمد ایران تحت فشارند. شما توضیح بفرمائید اگر مردم در استان فارس دست به اعتراض نسبت به وضع اسفناک اقتصادی زدند، مردم آذربایجان باید چه کنند؟ بگویند «باکی، تبریز، آنکارا - بیز هارا فارسلار هارا»؟ این جوری خودشان را کنار نمی کشند؟ با این شعار شکم گرسنه زن و بچه سیر می شود یا تغییری در اوضاع پیش می آید؟ یا نه، بهتر است با تاکید بر حقوق مسلم فرهنگی در مبارزه مشترک هم شرکت کرد؟ در این صورت تکلیف شعار شما چه می شود؟ یک وقت مانعی در برابر مبارزه ایجاد نمی کند؟
به جای جفت - جفت ویدئو گذاشتن به این سؤالها پاسخ دهید.