Skip to main content

ائلیار گرامی، واقعیتش این است

ائلیار گرامی، واقعیتش این است
Anonymous

ائلیار گرامی، واقعیتش این است که من حساسیت بیش از اندازه شما را درک نمی کنم. البته ما از توضیحات شما می دانیم که آ. ائلیار جنسیت مردانه دارد ولی همانطور که قبلا نوشتم این موضوع از مجموعه اسم شما مشخص نیست.
- البته که همکار شما می توانست آن را اصلاح کند. ولی از نظر من عدم اصلاح آن هم مسئله مهمی نیست. بگذارید که یک نفر که شما را نمی شناسد، شما را آقا یا خانم خطاب کند. مگر خانم بودن توهین است؟ خانم یا آقا بودن هیچ ربطی به شخصیت انسان ندارد.
- شما بارها توضیح داده اید که آقای ائلیار هستید ولی در نظر بگیرید که اینجا جای گذر است. فردی می آید و نام شما را می بیند و چیزی می نویسد و می رود و ممکن است که توضیحات شما را نخوانده باشد.
- نام فامیل شما در میان نامهای پسرانه قرار دارد ولی نام کوچک شما چیست؟ از حرف <آ> معلوم نیست.
- آیسان برای مرد و زن انتخاب می شود. مثال من گویا نبود. اگر پشت آن <آ>

<آمنه> باشد چی؟ در آن صورت می شود خانم آمنه ائلیار.
- نوشته اید که مخفف <آ> را عموما نمی گیرند. اتف6اقا درست برعکس! همان <آ> جنسیت را تعیین می کند. مثلا بگیریم اسم مسول سایت را: کیانوش توکلی و بنویسیم <ک> توکلی> حالا برای کسی که ایشان را نمی شناسد از کجا معلوم است که ایشان آقا هستند یا خانم؟ اگر پشت آن <ک> کیانوش باشد، آقاست و اگر کتایون باشد، خانم است.
- این درست است که در جایی که شخص نمی تواند تشخیص بدهد از کلمات جناب و... استفاده می کند ولی من بارها دیده ام که خود شما و دیگران در صورت عدم تشخیص افراد ناشناس (Anonymous) می نویسند آقا یا خانم Anonymous. من متوجه ایراد قضیه نمی شوم.
- نوشته اید کسی که اینها را دور می زند قصد توهین دارد. من با حرف شما نمی توانم موافقت کنم. شخص می تواند به دلیل ناآگاهی از اصل موضوع آقا یا خانم را نوشته باشد و هیچ قصد خاصی هم نداشته باشد. این حکم که حتما قصد توهین داشته باشد، حکمی ناعادلانه است. البته من خودم ترجیخ می دهم در صورت عدم تشخیص جنسیت، از .... گرامی یا جناب .... استفاده کنم ولی انسان نمی تواند هر لحظه به این فکر کند که شاید طرف مقابل از کلمه جناب ناراحت می شود یا نه!
- در مورد چلاق بودن و قابلیت تشخیص توهین سایت، من نظری قطعی نمی دهم و مربوط به خود شماست ولی تصور می کنم در مجموع، تاکید می کنم که در مجموع، توهین ها خوب تشخیص داده شده اند و در حذف توهین ها هم دست توانایی عمل کرده است.
امیدوارم روزی روزگاری به جایی برسیم که بتوان کامنتها را آزاد گذاشت و نیازی به کنترل و حذف نباشد. از قدیم گفته اند که آرزو بر جوانان عیب نیست. من هم که اول جوانی ام شروع شده و می توانم آرزوهای غیرممکن بکنم!!!