Skip to main content

بعضی از دوستان ادعا می کنند

بعضی از دوستان ادعا می کنند
Anonymous

بعضی از دوستان ادعا می کنند که اصطلاح <پان ترکیسم> را وزارت اطلاعات درست کرده و از آن استفاده می کند و نباید از این اصطلاح استفاده کرد. یا می گویند که بعضی ها و گویا آقای سیروس مددی هم حرکت ملی آذربایجان را پان ترکیسم می خوانند و همسو با وزارت اطلاعات قرار می گیرند.
این دوستان اگر کمی در آثار 100 سال پیش به این طرف مطالعه کنند، متوجه می شوند که اصطلاح پان ترکیسم قدمتی حداقل 100 ساله دارد و آن را وزارت اطلاعات رژیم آخوندی درست نکرده است.
البته این درست است که وزارت اطلاعات رژیم هر حرکتی را در آذربایجان به پان ترکها و جدایی طلبان نسبت می دهد و هر فعال ملی در آذربایجان را تجزیه طلب و پان ترک می نامد ولی این درست نیست که بقیه هم این کار را می کنند. اگر از ایران پرستان و تمامیت خواهان یک ملت یک زبان یک فرهنگ (پان فارسیسم) که بگذریم، منتقدین در حرکت های ملی چنین کاری نمی کنند. آنها به

پان ترکیسم در میان حرکت ملی آذربایجان می پردازند و کل حرکت را به پان ترکیسم نسبت نمی دهند. بلکه حساب پان ترکها را از حرکت ملی جدا می کنند.
تصور من بر این است که پان ترکها با علم کردن این موضوع و تحریف آن انتقادات به پان ترکیسم را به عنوان پان ترکیسم نامیدن کل حرکت ملی آذربایجان وانمود می کنند و می خواهند هر گونه مخالفت با خودشان را مساوی مخالفت با حرکت ملی و همسویی و همکاری با وزارت اطلاعات رژیم نشان دهند و به این ترتیب مخالفین خود را از میدان به در کنند و بیرون بریزند.