Skip to main content

کیانوش عزیز و گرامی، ممنونم

کیانوش عزیز و گرامی، ممنونم
Anonymous

کیانوش عزیز و گرامی، ممنونم که نظرتان را رک و پوست کنده نوشتید.
از آنچه که نوشتید اینطور متوجه می شوم که شما همه چیز را در حیطه <نظر> می بینید و فرقی بین <تحریک عملی به جنگ و خونریزی> و <نظریات غیرمسالمت آمیز> نمی گذارید. یعنی شما در این مورد هیچ حد و مرزی نمی شناسید.
بسیار خوب، آیا می توانید این بند از اساسنامه سایتتان را برای من معنی بکنید: <مطالبی که مبلغ نژادپرستی و فاشیزم، ایجاد کینه و دشمنی در میان اقوام و ملیتها و مردمان ساکن ایران باشند، منتشر نخواهند شد ولی بحثهای نظری و تئوریک درباره این مقولات امکان انتشار در سایت را دارند.>؟
اگر همه چیز در حیطه <نظر> و <بحث نظری> می گنجد، پس <مطالبی که مبلغ نژادپرستی و فاشیزم، ایجاد کینه و دشمنی در میان اقوام و ملیتها و مردمان ساکن ایران باشند> دیگر چیست و چه معنی می دهد؟ این بند را از اساسنامه سایتتان پاک کنید و خیال ما را هم راحت کنید!

بر اساس نظر شما حتی خط قرمز شما یعنی <تهمت، افترا و توهین> هم بی معنی می شود.
خیلی ساده است، بر اساس نظر شما اگر یک نفر خطاب به دیگری نوشت که مثلا <مادرت فلان است> می توان گفت که این هم نظر اوست، بیا با او بحث بکن و بگو که مادرت فلان نیست!!!
کیانوش عزیز، به نظر من شما درک درستی از آزادی بیان و مسئله بسیار مهم ملی-قومی در ایران و مسؤلیتهایی که پشت هر سخن و عملی در این زمینه خوابیده است، ندارید. به آینده سرزمینمان و خونهایی که ریخته خواهد شد فکر کنید.
هر مقاله و هر کامنتی که در این زمینه منتشر می شود، در این آینده بی تاثیر نیست. پیشنهاد من این است که این موارد به بحث نظری محدود شود. به ایجاد دشمنی و نفاق کمک نشود. به سرنوشت نسلهای آینده و و چنگهای خونینی که می تواند بوجود بیاید، فکر شود. همزیستی و یافتن راه حلهای منطقی و عقلانی و مسالمت آمیز تبلیغ و ترویج شود نه نفاق و کینه و جنگ و خونریزی.
نوشته اید که <بخشی ازکمونیستها هم به جنگ طبقاتی و نا بودی طبقه بورژوا باور دارند. در «نهانخانه» برخی از هویت طلبان و تجزیه طلبان و یا تمامیت خواهان ایران هم چنین افکارشومی برای تجزیه ویا حفظ تمامیت ارضی با هر وسیله ای وجود دارد که گاها در اظهار نظر دوستان خود نمایی می کند...>
کیانوش گرامی، تصور می کنم که بین داشتن نظر مبنی بر جنگ طبقاتی یا راه حل مسلحانه و... و بحث و تبادل نظر و گفتگو در آن مورد؛ و تحریک عملی به جنگ و خونریزی تفاوت وجود دارد. این دو را نباید با هم مخلوط کرد. متاسفانه شما این دو را با هم مخلوط می کنید. تنها چیزی که در این میان باقی می ماند گذاشتن مرز بین این دو است که طبیعتا امری مطلق نیست. برای شما چنین مرزی معنی ندارد و همه چیز در محدوده نظر می گنجد.