Skip to main content

آقای توکلی گرامی، حق با شماست

آقای توکلی گرامی، حق با شماست
Anonymous

آقای توکلی گرامی، حق با شماست. من فقط قسمتی از بند اساسنامه شما را آوردم که مد نظر من بود ولی حتی اگر کل آن بند را بیاوریم، باز هم اصل موضوع عوض نمی شود.
کل بند این است: <سایت مخالف هزگونه نژادپرستی و راسیزم و اختلافات و جنگهای قومی-ملی است. مطالبی که مبلغ نژادپرستی و فاشیزم، ایجاد کینه و دشمنی در میان اقوام و ملیتها و مردمان ساکن ایران باشند، منتشر نخواهند شد ولی بحثهای نظری و تئوریک درباره این مقولات امکان انتشار در سایت را دارند.>
متاسفانه شما برعکس کامنت قبلی تان این بار رک و راست ننوشته اید. ظاهرا شما با این بند مخالف هستید چون برخلاف درک شما از دمکراسی است.
شما مثال اجلاس حزب التحریر را آورده اید. اتفاقا مثال خوبی است. ولی لطفا به من بگویید که اگر هر یک از گروه چند نفری شما فقط یک سنگ در دستشان می گرفتند، پلیس چه برخوردی با شما می کرد؟ آیا شما را با دستبند از آنجا دور نمی کرد؟

بند دیگری از اساسنامه شما می گوید: <سایت، مدافع یک جمهوری سکولار و دمکرات در ایران فرداست و بنا بر خصلت گفتگو و دیالوگ خود، مخالف سیاست حذف نظرات سایر دگراندیشان حقیقی و حقوقی است و در این خصوص سانسور را کار نادرستی می داند!>
در این بند مشخصا در مورد <نظرات> صحبت می شود. و اشکال از اینجا پیدا می شود که شما به عنوان مسؤل سایت، مرزی بین نظر و تبلیغ و تحریک و ایجاد کینه و دشمنی نمی شناسید. برای شما همه اینها <نظر> هستند.
برای همین هم پیشنهاد می کنم یا به اساسنامه خودتان پایبند باشید و مرزی را بین <نظر> و <تبلیغ و تحریک و ایجاد کینه و دشمنی> تعریف کنید و یا اینکه این موارد را از اساسنامه خود پاک کنید و یک دفعه بنویسید که در سایت ایرانگلوبال، همه چیز نظر است و منتشر می شود. آنوقت نویسندگان و خوانندگان و مراجعین هم تکلیف خودشان را می دانند و این بحثها پیش نمی آید. آنوقت من نوعی می دانم وارد سایتی شده ام که هر چیزی در آن منتشر می شود. و نباید انتظاری از آن داشته باشم.
بند دیگری از اساسنامه شما می گوید: <ایران گلوبال به معرفی مطالب و دیدگاههای ایرانیان حول مهمترین مسایل جنبش دمکراسی خواهی می پردازد!>
از شما می پرسم که آیا <مهمترین مسایل جنبش دمکراسی خواهی> در ایران این است که یکی بدون هیچ نام و نشانی و بدون هیچ مسؤلیتی بیاید و بگوید که ترکها مهمان ما هستند به شرطی که هرچه ما می گوییم انجام دهند وگرنه آنها را از ایران بیرون می ریزیم و اگر پررویی کنند، باید آنها را بکشیم؟ و شما هم آن را منتشر کنید؟
بله من در آلمان زندگی می کنم. در آلمان اگر یک نفر بیاید و در جمعی بگوید که مثلا این خارجی ها را بزنید و بیرون بریزید، به جرم تحریک جمعی علیه خارجیان، می رود و 2 تا 3 سال آب خنک می خورد. حالا شما کسانی را آزاد می گذارید و مبلغ <نظراتشان> هستید که می گویند ایرانیانی را که به فارسی صحبت نمی کنند، بیرون بریزید یا بکشید.
می گویم ایرانیان، چون در همین آلمان مثلا ترکهایی که برای کار به این کشور می آیند، کارگران مهمان هستند و روزی که تابعیت آلمان را قبول می کنند و می گیرند، صاحبخانه می شوند. حالا شما مبلغ ان جمعی می شوید که می گویند ترکهایی که قرنهای متوالی در این کشور زندگی کرده اند، مهمان هستند و اگر حرف ما را قبول نکنند یا باید بروند و یا کشته شوند.
من خوشحال خواهم شد که نظرتان را رک و پوست کنده بنویسید و مشخص کنید که آیا شما واقعا مرزی بین <نظر> و <تبلیغ نژادپرستی و فاشیزم، ایجاد کینه و دشمنی در میان اقوام و ملیتها و مردمان ساکن ایران> قائل هستید یا نه.