Skip to main content

جناب peerooz بسیار گرامی و

جناب peerooz بسیار گرامی و
مرحوم مسؤل سابق کامنتهای ایران گلوبال

جناب peerooz بسیار گرامی و محترم، تقصیر از شما نیست، تقصیر از برادر شخص شخیص بنده است که من هم فلسفی نوشتم.
برادری دارم اکبرتر. وقتی کسی سخنی می گوید که منظور از مقصودش را متوجه نمی شود، می گوید: باز هم که رفتی توی فلسفه. من فلسفه را نمی فهمم.
من هم به تاسی از آن برادر اکبرتر محترم، چون منظور شما از مقصود را درست متوجه نشدم، نوشتم که: "فرمایشاتتان از بس فلسفی هستند، شخص شخیص بنده، برای اینکه خوانندگان عزیزتر از جانمان آنها را بفهمند، باید دست به دامن مادربزرگ محبوبه ام بشوم". امیدوارم مرا بخشودن فرمایید. این سخن برادر اکبرترم، که خیلی هم دوستش دارم، کار دست این جناب داد. امیدوارم که شما با توضیحاتتان مرا یاری کنید تا منظورتان را از مقصود درست متوجه شوم. اگر به کسی نگویید، به شما می گویم که من فقط تا کلاس سوم اکابر درس خوانده ام.
اصولا تا آنجایی که شخص شخیص بنده شاهد بوده ام،

کسانی که یک گفتگو یا بحث را پیش می برند، وقتی می بینند که طرف مقابل در یک جایی حق دارد و یا متوجه منظور او نمی شوند، دو گونه برخورد می کنند که شخص شخیص بنده هم به آن اضافه شدم و الان سه گونه برخورد وجود دارد:
1- می گویند که من حرف شما را متوجه نشدم و یا می گویند که در این مورد شما درست می فرمایید و حق با شماست و من حرف شما را قبول دارم. مطابق آمار و سرشماری سنه 1393 شمسی که بنا به امر این شخص شخیص صورت گرفت، اینگونه اشخاص فقط 5 درصد از شرکت کنندگان در بحث را در بر می گیرد.
2- خیلی راحت یا سکوت می کنند، یا به طرف مقابل می گویند که شما بی سواد هستید و من با شما بحثی ندارم. مطابق آمار و سرشماری مذکور، اینگونه اشخاص 94.9999999999 درصد را تشکیل می دهند.
3- گونه سوم بنده هستم که اگر حق با طرف مقابل باشد می گویم انشااله که شما درست می فرمایید و یا اگر متوجه موضوع نشدم به تاسی از برادر اکبرترم می گویم که شما فلسفی صحبت می فرمایید. و معنی آن این است که نمی گویم که بیسوادید بلکه درست برعکس می گویم که شما سوادتان بیشتر است و من فلسفه نمی دانم و منظور شما را از مقصود، متوجه نمی شوم.
از آنجایی که شخص شخیص بنده فراموش نموده بودم که این توضیح را بدهم، سوءتفاهماتی پیش آمد که انشااله می بخشایید.
در مورد فیسبوک فرمایشاتی فرموده بودید. همچنانکه مطلع هستید، کامنت نویسان این سایت محترم آنقدر به شخص شخیص بنده لطف دارند و از من تعریف و تمجید می فرمایند که دیگر به فیسبوک و تویتر نیازی ندارم. و همچنانکه فرموده ام، آنقدر امل محترم تشریف دارم که اصلا سراغ فیسبوک نرفته ام. اصلا من هیچ وقت عضو گروهکهایی مانند فیسبوک نمی شوم.
منظور شخص شخیص جناب آقای مسؤل فنی این بوده است که موافقان و مخالفان از دسته ها و گروههای مختلف بتوانند فقط از طریق عضویت در یکی از گروهکهای فیسبوک یا گوگل در سایت کامنت بنویسند. برای روشن شدن موضوع و مقصود از منظور ایشان سایتک گویانیوز را مثال بزنیم. شما اگر بخواهید در آنجا کامنتی بنویسید، زود می گوید که در ایمیل گروهک گوگل یا در گروهک فیسبوک آنلاین شوید تا بتوانید کامنتتان را بنویسید. و مسلما فر کامنت نویس قبلا باید عضویت یکی از این گرهکها را پذیرفته باشد تا بتوان آنلاین هم بشود وگرنه اینلاین می ماند و نمی تواند کامنت بنویسد.
از این طریق می توان از نوشتن کامنتهای آنچنانی که بعضی ها آنها را فحشنامه و بعضی دیگر هرزنامه می نامند، جلوگیری فرمود.
از آنجایی که جناب کیانوش خان توکلی مخالفت اکید با تبعیض دارند، می فرمایند که بکار گرفتن این شیوه، تبعیض در حق کامنت نویسان آنچنانی و همچنین تبعیض در حق کسانی است که عضو این گروهکها نیستند و می خواهند درد دلهایشان را بنویسند.
البته حتما اطلاع دارید که هم جناب کیانوش خان توکلی و هم سایت محترم ایرانگلوبال خودشان از اعضای دائم و غیرقابل تعویض گروهک فیسبوک هستند.