Skip to main content

رازی گرامی،

رازی گرامی،
Anonymous

رازی گرامی،
- من شخصا تناقض عجیبی در ضوابط سایت و آنچه که در آن اعمال می شود، می بینم. تبلیغ فاشیسم و نژادپرستی ممنوع است ولی به بهانه آزادی بیان تبلیغ می شود. توهین ممنوع است ولی به بهانه آزادی بیان و اینکه همه باید حرفشان را بزنند، نه تنها به افراد بلکه به ملیونها انسان توهین می شود.
متاسفانه در این سایت بحثهای مفید و سازنده و منطقی و جدی به ندرت دیده می شود و هر زمان هم که چنین بحثهایی درمی گیرد، با یک کامنت که ظاهرا هم توهین و اتهامی در آن نیست، به بیراهه می افتد.
سایت اعلام می کند که <هدف ما ایجاد محیطی دوستانه برای تبادل نظر است> ولی هیچگونه سازماندهی برای این تبادل نظرها وجود ندارد و دقت نمی شود که یک کامنت بی سر و ته این محیط دوستانه تبادل نظر را از هم می پاشد و به محیطی دشمنانه تبدیل می کند.
- حق با شماست که من آدرس صریحی در مورد آنهایی که ترک را <خر> و... می خوانند

نداده ام. باید این کار را می کردم و اشتباه از من بود. راستش را بخواهید، من فکر کردم که در حقیقت طرف گفتگو ندارم و یک کامنت اتفاقی را جواب می دهم.
من در این مورد با زنده یاد شهریار زیاد توافق ندارم. تصور من این نیست که تهرانیها این کار را می کنند.
تصور من این است که این سیاست نابخردانه از تهران، یعنی مرکز قدرت سیاسی و از طرف قدرتهای سیاسی مرکزی برنامه ریزی و سازماندهی و صادر می شود. در مورد جکهای ترکی تا آنجایی که من اطلاع دارم، به زمان ناصرالدین شاه برمی گردد.
من بارها نوشته ام که به <فارس> و <ترک> معتقد نیستم. تصور می کنم که ما در این دوران نه <فارس> داریم و نه <ترک> بلکه <فارسی زبان> و <ترکی زبان> داریم. حالا اگر کسی خودش را فارس یا ترک تعریف می کند، چیز دیگری است و حق آنهاست.
فکر می کنم که باید سعی شود تا این فرهنگ نابخردانه جک سازی و تحقیر و دشمنی از بین برود. متاسفانه در سالهای اخیر، به این سیاستها از هر طرف دامن زده می شود که نتیجه آن جز تعمیق دشمنی و نفرت نیست.