Skip to main content

رازی گرامی

رازی گرامی
آ. ائلیار

رازی گرامی
اینکه « تبلیغ نژادپرستی ممنوع است، ولی بحث نظری در باره آن ازاد است.» اصلی ست در مواضع سایت و منهم آنرا پذیرفته ام . مشکل ما در نحوی اجرای آن است. که من و آقای توکلی از قدیم دو دید متفاوت داریم.

من مخالف این نیستم که کسی بیاید برای مثال «دلایل تئوریک راسیسم و فاشیسم» را در یک مقاله مطرح کند . که در سال میشود مثلاً دو سه بار. کاری که در بحث های تلویزیونی کشورهای پیش رفته هم انجام میگیرد.
اما اینکه ما بیاییم تبلیغ این نظریات را «درکامنت و مقاله و غیره» مداوم پیش ببریم خلاف اصل خود سایت است.
در مورد پرونوگرافی و راسیسم که مثال زدید بهتر است توجه شود که اینها دو پدیده ی متفاوت هستند و اینهمانی نگری درست نیست. بحث نظری پرونوگرامی میتواند مثل راسیسم انجام شود ولی نیازی به «پخش عکس و فیلم» نیست. اما درراسیسم و فاشیسم بدون مطالعه نظر طرف مقابل نمی توان نظرات او را نقد کرد.

برای مثال من بدون مطالعه آثار موسولونی یا هیتلر و امثال آنها چطور میکنم آنها را نقد کنم؟ جهت اطلاع شما بگویم در جایی خواندم یک نفر اهل ترکیه ضد راسیست Serdar Somuncuکه کاباراتیست است 15 سال «خواندن کتاب نبرد من -هیتلر،700صفحه » را به عنوان شغل، انتخاب کرده و در همه جای آلمان این کتاب را در مدارس-دانشگاهها- در جمع های فرهنگی-مدنی-کوچه و خیابان و حتی برای نازیستها- خوانده و تشریح کرده است.
http://youtu.be/DxnJLHbcM44
و تنها کسی ست که رسماً اجازه ی این کار را در آلمان دارد.

دیگر اینکه - بدون گوش کردن به دلایل یک پرونوگراف و آگاهی از شرایط اقصادی -اجتماعی این پدیده چطور میتوانیم راحلی برای رفع این ناهنجاری اجتماعی پیدا کنیم؟

اما اینکه بیایم بخاطر این کارهای درست «مبلغ این کارها »بشویم فرق و تضاد دارد.
من دو مقاله در مورد ماهیت «تبلیغ» نوشته ام آنهم در ارتباط با سایت. موضوع خود را در مورد مقوله «تبلیغ» فرق نمی کند تبلیغ چپ باشد یا راست و یا ناهنگاریهای اجتماعی روشن نموده ام. از قدیم.
ولی همانطور که می بینیم نگاهها متفاوت و متضاد است. من میکوشم در کاری که با آن مخالم شرکت نکنم. مگر اینکه درستی چیزی را بپذیرم.

ایران گلوبال ، روشنگری و پروپاگاندا 1
http://www.iranglobal.info/node/921

ایران گلوبال ، روشنگری و پروپاگاندا قسمت دوم
http://www.iranglobal.info/node/1214