Skip to main content

به دلیل برهوت اندیشه ای که در

به دلیل برهوت اندیشه ای که در
Anonymous

به دلیل برهوت اندیشه ای که در آن دست و پا می زنید، مجبورم دو نکته را توضیح دهم. اولا که اگر شما کمونیستی را پیدا کردی که به پوتین گفت رفیق، می توانی او را دستگیر کرده، کت بسته به همراه کتاب خاطرات و بطری ودکایش جلوی گرگهای خاکستری پرتابش کنی؛ با دلی آرام و قلبی مطمئن!!! چنین کمونیستی فقط در رویاهای مالیخولیایی ترکیه پرستان یافت می شود (آن هم نه هر ترکیه پرستی؛ چون ترکیه پرستان باسواد این قدر سطح پایین فکر نمی کنند). در دنیای واقعی چنین کمونیستی وجود خارجی ندارد. مگر این که کمونیستهای مدل جدیدی باشند که ما از وجود آنها بیخبریم. مثلا ممکن است تاریخ پیدایش آنها به همان زمانی برگردد که شما تحلیلگر مسائل ژئوپولتیک شدید.

دوماً، به این نتیجه رسیدیم که کل ادله شما برای این که ترکیه اقتصاد روسیه را نجات خواهد داد، منحصر می شود به یک قرارداد گازی که گویا قرار است بخشی از صادرات گاز روسیه از آن طریق باشد و تازه در سال 2016 اگر همه چیز خوب پیش برود و هیچ مانعی نباشد، اجرایی خواهد شد.
عزیز من، پیشتر به شما توصیه کرده بودم، الان باز هم توصیه میکنم که برو دنبال کاری که در آن سر سوزنی هم که شده استعداد و توانایی داری. تحلیل سیاسی کار هر کسی نیست. و اشکالی هم ندارد که کسی نتواند این کار را انجام دهد. اقتصادهای کشورهای جهان در عصر گلوبالیزاسیون در هم تنیده شده است. اما از قدیم و ندیم هم، یک کشور به دیگری نفت صادر میکند و به جایش سیب زمینی میخرد. یکی دیگر ریشه شیرین بیان صادر می کند و به جایش لپ تاپ می خرد و ... چرا؟ چون سود هر دو طرف در آن است. این همه لوله گاز به تمام نقاط دنیا کشیده شده، معنایش این است که مثلا پاکستان اقتصاد ترکمنستان را می خواهد نجات دهد؟ نخیر جانم! دلیلش این است که ترکمنستان نیاز دارد گاز بفروشد و پاکستان هم نیاز دارد گاز بخرد یا بدش نمی آید پولی از بابت ترانزیت گاز به جیب بزند، همین! نقد به کمونیسم و کمونیستها کم نیست و شما هم می توانید نقد بکنید. به شرطی که سوادش را داشته باشی. ولی شما که نیازی به این چیزها ندارید چون عکس مار کشیدن و حرف مفت زدن نیازی به سواد ندارد.