Skip to main content

آقای ثانی و تبریزی فقط با

آقای ثانی و تبریزی فقط با
Anonymous

آقای ثانی و تبریزی فقط با استقلال ملی که به آلترناتیوی جدی در میان ملتهای تحت ستم تبدیل شده است مخالفت میکنند. ایشان تلاش میکنند ایران موجود را نگه دارند. یعنی ستم بر متلها را نگه دارند. ایشان متوجه نشده اند که مردم آذربایجان، کردستان و غیره هیچ اعتمادی به حاکمان ایران ندارند. در اینجا دو بحث در جریان است. بحث استقلال و بحث حفظ ایران یکپارچه. جناب ثانی و تبریزی به نمایندگی از ایران پرستان یا ایرانگرایان حرف میزند ولی اسماعیل ال بایراق از استقلال ملی و حقوق لگد مال شده دهها میلیون انسان ستم دیده ، محروم و سرکوب شده دفاع میکند.

مردم ستمدیده ملل ترک ، کرد و عرب و بلوچ تجربه بد و ناگواری از زیستن در ایران دارند. بنا بر این چنین انسانهایی نمی تواند گول حرفهای کاظم ثانی و دیگر ثانیها را بخورند. آلبایراق در نوشته اش هزار تا اشکال و اشتباه هم داشته باشد ما ستمدیدگان از نوشته او حمایت میکنیم چونکه جوهر و ماهیت بحث او درست است، و ااستراتژی و تاکتیک درستی را به جنبش ملی آذربایجان ارائه داده است. آل بایراق با صراحت از ستم ملی و شیوه خلاصی از آن را نشان داده است. او حتی در مخالفت با ترکگرایان اعلام کرده که استقلال ملی ستم ملی را رفع میکند اما خوشبختی و رفاه نمی آورد. به همین جهت ایشان در نیمه راه توقف نمی کنند و اعلام میکنند که بعد از کسب استقلال باید کاپیتالیسم را نابود کنیم و سوسیالیسم را در آذربایجان مستقل پیاده کنیم.
همانطور که گفتم من به اهداف، استراتژی و ماهیت بحث آل بایراق اهمیت زیاد می دهم و بحث ایشان را بسیار فرموله و علمی ارزیابی میکنم. اما پیشنهاد من آز اسماعیل آلبایراق این است که او باید برای تحقق افکار و عقایدی که در مقاله اش نوشته احتیاج به حزب کمونیست آذربایجان یا حزب سوسیالیست یا سوسیال دمکرات آذربایجان دارد. آلبایراق نباید به نوشتن افکارش بسنده کند. او باید برای تشکیل حزب هم تلاش بکند. جای حزب سوسیالیست یا کمونیست در آذربایجان خالی است.
ممنون- رضا