Skip to main content

مقاله بسیار طولانی بود اما نه

مقاله بسیار طولانی بود اما نه
Anonymous

مقاله بسیار طولانی بود اما نه تنها خسته نشدم بلکه از خوانش لذت بردم. تاکنون کمونیستی ندیده بودم که با این صراحت و جدیت از حقوق ملتها دفاع کند. ایشان در نقد افکار سوسیالیستهای ایران که آنها را شونیست می نامد بحث کاملی را به ثمر رساندند. از قرار معلوم با افکار چپ ایران آشنایی زیادی دارند. تعدادی از چپها از جمله تبریزی که اصولا باید نامش اصفهونی یا ایرونی باشد و در اینجا کامنت گذاشتند باید به آن بخش مراجعه کنند. چون قبل از این کامنتها آل بایراق بدقت نظراتها تبریزیها و ثانی ها را در آنجا یعنی در بخش"سوسیال شونیسم فارس در ضدیت با ملل تحت ستم در ایران"تشریح نمودند.

کسی که بخواهد از نظرات ....کمونیستهایی مثل ثانی و تبریزی مطلع بشود باید این فصل از مقاله را بدقت بخواند. جواب آقایان ثانی و تبریزی را آل بایراق در مقاله اش که شش سال پیش نوشته شده جواب داده اند.

در این مقاله من از بخش اول لذت بردم. دو جدول و توضیحات آن ابتکار بزرگی است. معلوم است در مقایسه آذربایجان با دیگر ملل جهان زحمت زیادی کشیده شده است تا اثبات کند که آذربایجانیها هم ملت هستند و قوم نیستند و آذربایجانیها یکی از ملتهای بزرگ جهان میباشند. این جدولها و اطلاعات آن به ما آذربایجانیها قدرت و اعتماد به نفس میدهد.
در ضمن در متن نوشته بعضی اشکالات املایی هست. من انها را مهم نمی دانم چون زبان نویسنده مقاله تورکی است و اشکالات گرامری و تایپی امری طبیعی میباشد. اللر وار آلبایراق، یاشاسین سیزین کیمین کمونیستلر