Skip to main content

خیلی جالب بود. من 35 ساله که

خیلی جالب بود. من 35 ساله که
Anonymous

خیلی جالب بود. من 35 ساله که این نوع حرفها را نشنیده بودم. منو به یاد مباحث داغ دانشجویی در مقابل درب جلوی دانشگاه تهران در سال 1358 انداخت. 35 سال گذشت، اما آقای رئیس ‌دانا هنوز اندر خم همان یک کوچه "راه کارگر" و "پیکار" و حزب طوفان و توده و فدایی و خط سوم است. افسوس که رهبران ما یا آخوند هستند و از خردگرایی و عدالت محوری شرعی صحبت می کنند؛ و یا مارکسیست های متعصب این نوعی هستند که حتی بعد از فروپاشی کمونیسم از همه نوع آن یعنی مائویی و مارکسیست لنینستی و فیدل کاسترویی، اینچنین از یک نظریه شکست خورده و ضد انسانی دفاع می کند. بیدار شو آقای رئیس‌دانا ! مارکس مرد، مارکسیسم و کمونیسم هم شکست خورد و مرد. بیدار شو !

البته من فکر می کنم که به در می گفت تا دیوار بشنود. ناچار بود مثال از آمریکا بیاورد؛ ولی در حقیقت در مورد نظام منحط سرمایه داری فاسد و رانتخوار و سرکوبگر جمهوری

اسلامی سخن می گفت. جالب می گفت: "این دین (خدا) نیست که انسان را ساخته، بلکه انسان است که دین (خدا) را ساخته. در مورد بیخاصیتی اصلاحات هم درست گفت. جنازه نیمه مرده و متعفن جمهوری اسلامی را نمی توان با آمپول اصلاحات زنده کرد. ولی مثل اینکه آچارش بدجوری در پیچ مارکسیسم (تحت نام سوسیالیسم) گیر کرده. امیدی به نجات او نیست. اما حق داشتن هر عقیده ای برای هر کسی محترم است. در اینکه ایشان فرد مبارزی هستند، شکی نیست. ولی مثل حکمتیست ها، ول کم کمونیسم نیست. در عرض 54 دقیقه حتی یک بار هم بر علیه سرمایه داری چین و روسیه سخنی نگفت.